Måndag 10/12

God måndag! 
 
Ny vecka! 2 veckor kvar till julafton! 
 
Inte fullt så kallt här idag. Inte så man behöver ha extra strumpor, dunsockor och filt på sej! :) 
 
Igår så va det städdag här hemma. När Lillprinsen lagt sej på förmiddagen så drog jag fram och rastade snabeldraken. Sen skurade jag av alla golven med. Tog rum för rum och dammsög och skurade. Lite svårt att dammsuga och sen skura och få Storprinsen att inte knalla runt i hela huset :) Så då gjorde jag så :) 
Städade även av lilla toaletten och tog badrummet uppe. Skönt att ha det grova gjort :) 
Har hittat ett super dupermedel till badrummet. Har provat så många olika, men nu så har jag hittat klorin på sprayflaska! Helt fantastiskt bra till just handfat och toalett. 
 
När städningen va klar va det dags för lite lunch. 
Efter lunchen tog jag med mej Lillprinsen och åkte och handlade. Vi passade på att hoppa in hos mamma/mormor en snabbis som verkade lite nere när jag pratade med henne. Och nu förstår jag varför! 
 
Vi va inte där så länge men en snabbis blev det. 
Vi åkte hem och plockade upp varorna och slängde barnen i blöt. När Lillprinsen lagt sej åt vi lite kvällsmat. 
Blev ingen direkt sen kväll för min del. Så sjukt trött efter att Lillprinsen bråkat natten innan. Och hållt på att städa. Men inatt har vi sovit som grisar allihopa! :) Och grabbarna sover fortfarande som grisar :) 
 
Idag blir det dagiskörning och sen hem för att finslipa på projektuppgiften lite och sen skicka in den och sen påbörja den sista för denna kursen. Gått otroligt fort denna kursen. Har bara nästa vecka med. Men nästa vecka blir nog tuff.. Då har jag ett examinationsprov på Onsdagen på 5 timmar och på Fredagen har jag ett slutprov på 1 timme! Uff! Så hoppas den nya uppgiften jag får idag är såpass lätt att jag blir klar fort och kan sen repetera och läsa igenom alla kapitel igen. 
 
Annars blir det en "lugn" dag idag.. 
 
Vad ska ni hitta på idag? 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0