9:e Januari 2012

Ytterligare en helg har susat förbi! Jag har knappt sett röken av mina två stora killar. Dom har som sagt varit ute och kört grävmaskin heeeel helgen. Men nu är det klart för den kommande fibern! Så nu hoppas jag bannemej att den kommer snart! Jag vet att dom inte är så långt borta härifrån, men (!) sen ska det ju dras och kopplas in! Och det kan ju ta sin lilla tid. Men dom har återigen lovat att alla ska ha det inkopplat och klart att använda till midsommar! Haha! Först lovade dom att det skulle vara klart till jul! Men jag förstår inte hur dom kan lova en sån sak när dom inte vet hur det är i marken. Allt kan ju hända! Det kan vara stenigt och jävligt.. Vi får la se! Jag är bara sjukt nöjd att det äntligen blir av! Att man inte behöver vänta 20 minuter för att ladda en sidan :D Nää, riktigt sååå illa är det inte, men det känns så :)

Idag ska vi inte göra mycket alls. Storprinsen är på dagis och leker av sej lite. Lillprinsen sover en stund :) Och jag, ja jag sitter här.. Ingen teve har vi då den där Emil som drog förbi här förra veckan vred våran parabol så illa att vi inte kan titta på nån kanal.. Så vi har sett typ varenda film vi har nu under veckan. Det börjar bli lite tröttsamt kan man säga.. Men jag hoppas att dom kommer idag! Men jag ska allt ringa och skälla lite på Via sat för det här! Jag tänker inte betala full månad när vi inte kunnat använda det! Fröken Karlsson är på krigsstigen :) Mouhahahah!
Jag måste ringa till prästen med som ska döpa våran kille, då det krockade lite med en födelsedag som jag inte alls tänkte på.. Jag vet att det datumet som vi kommer ta nu kommer också krocka, men jag kan tyvärr inte hålla på att rätta mej efter alla andra hela tiden! Så den som inte tycker mitt beslut om datumet för dopet, behöver heller inte yttra sej!

Jag har ju eftersökt lite tips på hur jag ska göra för att få Lillprinsen att sova.. Jag fick ett tips ang. sova ute i vagnen.. Och jag har provat detta, men han sover inte bättre då heller alla gånger.. Det bästa som finns är att ta en tur med bilen, men det kan jag ju inte göra varje gång.. Men igår fick jag se nånting i hans mun, trodde att han fått nån skit i munnen.. Men vid närmare titt så var det... Ja! En tandsebissing! Jisses tänkte jag, han är ju för guds skull bara 2,5 månader! Jisses vad tidigt. Storprinsen var nästan 7 månader när hans första tand kom..
Den här lilla killen vet vad han vill kan man säga. Han gör stora försök med att vända sej till magen med.. Igår la jag han på magen och då försökte han vända sej till ryggen.. Hur ska detta sluta? Oj oj oj!

Men nu är han vaken... Igen!

Jag har btw lite kläder jag vill bli av med i storlek 50-56! Lämna en liten kommentar så kan jag maila en bild med beskrivning på vad klädpaketet innehåller.. Skulle bli mycket glad om jag kunde bli av med detta :)

Kommentarer
Kicki

Ida fick sin första tand i fredags, då var hon hela 10 månader och 3 veckor :). Kollar man i munnen nu så dröjer det inte länge förrän de andra 3 framtänderna tittar fram. Så ja, gumman vår tar allihop i en smäll verkar det som.

2012-01-09 10:20:20



Jessica

Ja men det är väl lika bra det :)

Jag kikade i Leos mun innan och det ser ut som han har 3 tänder till på gång :) Gudars! Han vill visst bli stor tidigt :)

2012-01-09 12:08:14
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0