120506

God Söndag!

Helt galet vad dagarna bara flyger iväg. Och inget vettigt gör vi heller :)

Blev inget Leos igår. Syrran orkade inte. Men idag blir det! Nicke ska också följa med, men måste iväg på ett snabbjobb först. Dom gnällde över att det inte va ordentligt tillrättat nere vid bygdegården efter dom grävt där, så det måste han göra innan vi åker iväg.
Istället så åkte vi en snabbis till mamma/mormor. Kände att jag behövde komma bort från dessa fyra väggarna. Och Storprinsen blev så glad när jag frågade om han ville åka till mormor en stund "JAAAA! Mamma det gör vi! Vi hälsa på mormor en stund!" Haha! Sötejöte!
Och som vanligt fick han glass och kala hos mormor :) Tur att vi hade ätit lunch innan vi åkte annars hade det varit svårt att få i honom det.
Nocke spenderade dagen i vekstan, svetsade skopa och bytte däck på sin bil. Tack och lov att han får betalt för allt detta han gör.
Men nu tycker jag allt han jobbat lite för mycket, därför ska han följa med till Leos idag. Vi har inte haft en familjedag på jag vet inte hur länge. Och det kan ju kanske vara en bidragande orsak till att jag känner mej depp med. Tänk er själva, dagarna går i ett hela tiden när man har (två) barn, att sätta sej på arslet och tro att man kan få sitta 15 minuter är galet. Och sen inte få någon som helst avlösning för att han jobbar jämt tar ganska mycket på psyket!

Nää nu ska jag absolut inte gnälla. Jag älskar mina barn över allt annat och gör vad som helst för att dom ska ha det bästa!

Min stora kille har varit helt ljuvlig de senaste dagarna. Vet inte riktigt vad som hänt faktiskt. Han är fantastiskt duktig hela tiden. Vi är knappt ovänner på dagarna längre. Visst finns det saker ha gör som jag får säga till på skarpen, men då slutar han med det med en gång istället för att bara inte lyssna på mej och fortsätta med det han inte får göra. Och dom häringa utbrotten han kunde få innan, han har nog inte haft ett sånt på 2 veckor nu.
Han tjurar inte alls lika mycket längre utan han förstår när jag säger till honom.
Han är bara alldeles för gullig! Han kommer och lägger sej på golvet jämte sin Lillebror: "Vet du vad? Jag älskar dej!" han sa det första gången till han i förrgår, då va tårarna inte långt borta ska ni veta. Visst! Han förstår väl inte riktigt vad det är han säger. Men tids nog så förstår han det! Men det är bara för gulligt när han kommer och ska kramas och så säger han att han älskar mej! Vänta ni tills era barn kommer och säger så till er, då vet ni vad lycka är!

Hoppas ni får en fantastiskt bra dag!

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/500624/images/2012/pic_201401075.jpg" class="image">


Kommentarer
en

det gick kanon :) vann med 4-1 mot tjeckien :D



skall ni hitta på idag?

2012-05-06 07:00:14
URL: http://frureinhold.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0