Måndag 21/5

God Måndag!

Ny vecka, nya möjligheter!

Gårdagen va helt fantastisk! Underbart väder!
Lillprinsen ville inte sova på förmiddagen riktigt, 45 minuter kallar jag att vila :)
Storprinsen va bara sååååå trotsig så jag tog på dom kläder och satte Lillprinsen i vagnen och gick över till grannarna där pappa Nicklas var och fixade till en trädgård åt dom. Det blev massa fika och sol :)
När jag tänkte gå hem för att göra oss i ordning för Perfect Home partyt så fick jag ett sms där det stod att det va inställt :( Jag som sett fram emot att få komma iväg, men det kommer väl fler chanser hoppas jag!
Så jag hämtade lite mat till Lillprinsen och sen somnade han gott i vagnen, i 30 minuter!! Ahhh!
Jag kan inte förstå varför han inte kan sova i vagnen, visst vi hade storebrors vagn igår men det är ingen skillnad, han sover inga direkta längre stunder i sin vagn heller.
Storprinsen han va ute och härjade hela dagen :) Vi bestämde med grannarna att dom skulle köpa pizza med sej hem när dom vart och köpt gräsfrön. Så vi gick hem och badade och duschade så länge. Storprinsen somnade på soffan strax innan dom kom. Och han hade ätit så såligt på dagen så vi behövde väcka upp honom. Men det gick bra, han va på ganska gott humör iaf. Så vi gick över och åt och Nicke hjälpte dom att kasta ut gräsfröna. Sen gick vi hem lävid 17,30 då Lillprinsen va toktrött, tro fan det när han bara sovit 1 timme och 15 minuter på hela dagen! Men han somnade som en stock till vällingen :)

Idag är det dags för Storprinsen att återgå till dagis. Äntligen! Ska bli skönt att få 3 timmar "för mej själv" Jag och Lillprinsen ska åka och köpa gröt till honom som jag glömde köpa i lördags. Annars blir det nog ganska lugnt idag.
Min förkylning börjar bli bättre. Har fortfarande ont i öronen när jag vaknar men halsen och näsan är bättre.

Lillprinsen har äntligen kommit på ett sätt så han kommer från sittande till liggande läge utan att halvt slå ihjäl sej :) Haha! I början så hörde man bara en duns, så låg han ner men nu gör han det lite smidigare. Men han blir ju lite frustrerad då han inte kommit på hur han ska göra för att krypa ännu. Men han intar krypställning ibland men mer är det inte.
Och i fredags upptäckte jag att den lilla tandsebissingen nu har spruckit igenom. Äntligen, då va det helvetet över... för denna gången. Nu har vi bara 19 kvar :D haha!
Och på tal om det, jag kikade i Storprinsens mun förra helgen, jag trodde han hade 4 tänder kvar att få, men när jag räknat efter 2 gånger så ser jag att han bara har 2 kvar :) Dom sista 4 ska han ju få när han är 25-30 månader. Men dom är lite sena dom tänderna. Dom kommer nog :)

Ser ut att bli fint väder idag så vi har nog en altan-hängar-dag när vi hämtat Storprinsen från dagis! Om det nu håller i sej och det inte mulnar på det vill säga!

Så! Vad ska ni hitta på idag?

https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/500624/images/2012/pic_203467586.jpg" class="image">


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0