Onsdag 16/5

God Onsdag!

Sikken underbar natt! Jag har sovit hela natten! Somnade runt 21 och vaknade 4,55 :) Och jag har inte varit vaken nånting! Det va längesen kan jag säga.

Igår så rastade jag dammsugaren lite :) Tvättade även lite (för ovanlighetens skull)
Storprinsen ska alltid dammsuga så fort jag plockar fram den, men igår fick han min dammhandske att roa sej med och det funkade bra :)
Lillprinsen däremot sprang efter mej när jag skulle dammsuga i vardagsrummet :)

Min syster tittade hit vid 13 tiden eller vad nu klockan va. Grejjade lite lunch och drack kaffe. Blev tyvärr ingen långvisit då hon skulle träffa en kompis.
När hon åkte så skulle Storprinsen gå ut en stund innan pappa kom hem. För när pappa kom hem så vankades det mat som vanligt. Rester sen i måndags blev det.

Idag blir det ytterligare en hemmadag. Skönt! Fortsätta kurera oss så vi orkar gå på marknaden på fredag :)
Min hals är alldeles tjock nu, och Storprinsen kom ner för en stund sen och hans hals är likadan "/ Så hoppas dom orkar gå på marknaden. Lillprinsen sover fortfarande, men igår va han jättesnorig och dan.
Sög ur hans näsa innan han skulle gå och lägga sej. Inte det lättaste kan jag säga men efter många om och men gick det. Det är ingen trevlig upplevelse för varken han eller mej. Men det måste ju göras.

Men nu har jag en fråga som jag hoppas jag kan få svar på. Vad gör man för att underlätta för Lillprinsen när han histar som värst. Att han inte ska dricka/äta några mejeriprodukter vet jag men finns det nåt mer sätt?
Tacksam för svar! :)

Vad hittar ni på idag annars då?


Kommentarer
Kicki

Dessa råd fick jag av läkare när jag sökte för Idas hosta i förra veckan, dricka ljummet vatten eventuellt saft, sova med upphöjd huvudända och gärna ha fönster öppet i sovrummet. BVC skickade mig till läkare för att få molipect utskrivet men läkaren jag träffade tyckte det var mer som att slänga pengar i skön. Funkar på samma vis som bisolvon, och den hade vi testat utan minsta lilla verkan på gumman.

2012-05-16 10:09:56



Jessica - Mamma till Max & Leo

Huvudändan har jag höjt. Men tyvärr får jag ju inte ge honom någon som helst hostmedecin innan han fyllt 1. Så får nog testa med ljumen saft.

2012-05-16 10:44:21
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/



felicia - fotokobran

var med och bestäm! :)

skulle vara jättesnällt om du ville lägga din åsikt! :)

http://fotokobran.se/2012/may/vad-onskar-ni-1.html#comment

2012-05-16 23:11:21
URL: http://fotokobran.se




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0