Tisdag 29/5

God Tisdag!

Idag vaknar vi till ett regnigt Roasjö! Men skönt det! Vi behöver lite vatten nu. Och man behöver inte ha dåligt samvete för att man inte är ute hela dagarna :D Haha!

Igår va min brors tjej med sin son här och fikade. Grabbarna lekte bra i trädgården. Dom tittade längtansfullt på poolen men ingen av dom hoppade i. Jag frågade Oliver om inte han ville bada, jo visst! Han hoppade i utan problem. Men Storprinsen ville inte riktigt! Till slut sa jag att han kunde hoppa i med kläderna på om han ville :) Rätt som det var satt han i med shorts och alltihopa. Så då fick jag ta av han alla kläder inklusive blöja :) Sen badade dom som aldrig förr :) Helt underbart!

Vi åt väldigt sent igår, men Storprinsen åt lite mellis när han kom hem så han kunde vänta lite :) Efter vi ätit så kom min extramamma som skulle hjälpa mamma med barnen eftersom jag och Nicke skulle på möte på dagis.
Ett möte som va så onödigt att det inte är sant.
Lång historia kort:
Dom har fuktproblem på Storprinsens dagis, vilket betyder att dom måste utrymma lokalen. Sen ska alla barnen omplaceras, och då kommer grupperna stt splittras. Vilket jag kan tycka är jättetråkigt då alla barn trivs så himla bra ihop. Och personalen ska splittras dom med :(
Detta är det värsta som kan hända. Det BÄSTA som kan hända är att dom tar ett beslut som inefattar att dom bygger helt nytt och grupperna får vara kvar. Beslut om vad som ska göras fattas nog idag hoppas vi! Så hösten kan bli ganska omtummlande om vi har otur. Men dom lovade iaf att mina Prinsar kommer att få vara på samma ställe och det är ju skönt att veta. Och dom lovade att vi inte ska behöva köra några långa extrasträckor för att lämna våra barn på dagis. För ett av förslagen va att man kunde få platser på dagis i Svenljunga. Ja visst! Om man jobbar däråt kan det funka. Men jobbar man i Borås så funkar inte det. Så nu lever vi i ovisshet ett tag innan vi får ett besked på vart våra barn ska ta vägen i höst! Suck!
Kanske skulle byta yrke och bli dagmamma :) Haha!

Idag ska Storprinsen till dagis och sen har vi inga mer planer faktiskt. Mamma/mormor åker hem i eftermiddag. Pappa Nicklas skulle visst jobba sent idag. Han skulle åka och göra färdigt den där dräneringen han fixade med i helgen som va. Så han blir sen hem idag.

Sådärja! Det va allt för mej!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0