Torsdag 17/5

God Torsdag!

Tidig morgon här för min del. Hörde Storprinsen skrika till vid 4,15, men det blev inte mer. Då började Lillprinsen att hosta, jag försökte få han att somna om men icke! Vi sitter nu och tittar teve!

Igår va som sagt en sån tråkdag! Storprinsen va ute en stund innan det mulnade på och kom en skvätt med regn. Vi åt lite lunch och så. Lillprinsen sov sin eftermiddagslur, som vanligt :)
Och Storprinsen han har lite svårt att erkänna att han är trött (bild kommer)

Igår fick det minsann bli pizza till kvällsmat. Storprinsen skulle följa med och hämta dom, han vet ju att man får en klubba om man ber snällt och uppför sej bra :)
När vi skulle åka så infinner sej paniken. "Var är min bilbyckel?" Jag har ju för sjutton inte varit utanför dörren så jag kan inte ha tappat den, jag frågade Storprinsen gång på gång om han tagit mammas bilnyckel. Nej, svarade han varje gång! Så han har nog inte tagit den. Han har aldrig varit mycket ölr att bära runt på mina nycklar, utan dom får va i fred. Och hag skulle sett om han tagit dom!
Så idag ska vi ha "nyckelletardag!" Det bästa är ju att Storprinsen vet vilken nyckel det är och hur den ser ut! Så han kan hjälpa mej, den kan ju bara inte försvinna?!
Men jag fick ju ta reservnyckeln så vi kom iväg.
Mitt i maten hör vi nåt konstigt ljud i hallen, där är farfar! Haha! Nicke sa att han skulle komma och hämta ställning. Men jag trodde inte han skulle komma så sent. Storprinsen blev ju överlycklig såklart :) Han verkligen älskar sin farfar!
Så han kom i säng ganska sent, så jag hoppas han sover lite längre idag.

Idag blir ytterligare en hemmadag. Känner att min hals blivit nån storlek större. Och ena näsborren är igentäppt!
Men nä! Vi klagar inte över en liten förkylning! Har ju överlevt värre saker :D

Nicke ska iväg och jobba en stund med sin pappa. Tror det va nåt altanbygge.
Men det skulle nog inte ta hela dagen.

Vad ska ni hitta på denna lediga dag?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0