Måndag 5/11

God måndag!
 
Ja då påbörjar vi en ny vecka med nya möjligheter.
 
Idag har jag ett morgonpiggt barn kan man säga. Klockan 5 så hörde jag honom öppna sin dörr "/ Kanske inte riktigt vad jag behövde idag. Han har haft ett otroligt humör denna helgen. Vart mycket jobbigt. Men men, jag kan ju inte tvinga honom att sova direkt. Tyvärr. Men nu sitter vi iaf och tittar på nåt barnprogram på Cartoon Network.
 
Dagen idag..
Vi ska in till stan (igen) och fixa lite saker. Ska till Fina Fia och hämta 2 tavlor. Och sen lämna ett par skor till Anette. Hmm, sen vet jag att det var nåt mer men kommer inte på det nu..
Sen blir det väl hem och fixa allt hemma som behövs.
Dagis är stängt idag så därför så ska vi passa på att fixa lite innan det är dags för ordentlig inskolning imorn.
 
Igår var jag och barnen hemma på dagen medans pappa Nicke va iväg och jobbade lite. Storprinsen va som sagt på sitt allra värsta trotshumör.
Och vid lunchen ska vi inte ens tala om. Uscha! Han rörde inte ens sin mat! Är så less på det här. Men det är bara 2 veckor kvar med matstrider hemma. Sen så äter dom på dagis! Det värsta av allt är ju att Lillprinsen krånglar han med då. Han som aldrig krånglar med nånting egentligen (förutom blöjbyten)
Pappa Nicke kom hem vid 12,30 nånting och då gjorde vi ett nytt försök med att få i Storprinsen mat. Han tog kanske 5 skedar innan han började krångla.
 
Jag stod och strök skjortor till barnen men han totalvägrade att äta även då.
Fattar inte vad problemet är. Jag har varnat på dagis för både detta och hans "små" utbrott. Men dom bara viftar bort det och menar på att det är nog bara sånt han gör hemma. Ja kanske, men jag tycker ändå att det är av värde för dom att veta det.
Vi får väl se hur han är där..
 
Vid 14,30 packade vi oss i bilen. Vi skulle in till stan för att ta med mamma ut och äta. Mammas äldsta bästa kompis, hennes mamma, jag, Nicke barnen och brorsan va med.
Vi var på Georges restaurang. Japp, lite dyrt, men helt klart värt det.
Barnen skötte sej nästan exemplariskt. Storprinsen åt lite grann, men det var nog mest drickan som va intressant. Haha!
Efter maten åkte vi hem till mamma för att dricka lite kaffe innan vi åkte hem och nattade våra übertrötta barn.
Själv var jag mer rastlös men orkade inte göra nåt heller..
Så satt la på arslet i fotöljen och glodde på teven.
 
Hoppas ni får en fantastiskt fin dag idag!
 
Bild från dagis förra sommaren
 
 
Kort taget för några veckor sen.
 
 
Ganska stor skillnad på honom måste jag säga. Han har blivit en så stor kille så fort! Vart ska detta sluta?

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0