Tisdag 6/11

God tisdag kära läsare.

Idag är det dags för den första riktiga inskolnings dagen på dagis!
Så mellan 8,30-11,30 befinner vi oss på dagis.
Men känner att den här inskolningen kommer gå jättebra. Grabbarna verkar inte vara blyga för varken fröknar eller de andra barnen.
Så nu ska jag vara med i 2 dagar sen på torsdag-fredag ska jag lämna dom klockan 9 och hämta klockan 12 och då kommer dom även äta lunch där :D
Annars idag blir det en hemmadag. Vart ute och flängt väldigt mycket nu det senaste känner jag så behöver nån dag hemma nu.

Igår va vi som sagt i stan och uträttade lite ärenden. Hann även med en kaffe hos mamma/mormor.

När jag kom hem så sov barnen kvar i bilen en stund och jag gick in och grejjade lite.
Upptäckte att vi har fått mjölbaggar! Usch så äckligt!
Ringde min mamma för att fråga vad man gör, då hon hade det i sin förra lägenhet.
Jo, man skulle tömma lådan och slänga allt som blivit angripet, dammsuga och sen kassera dammsugarpåsen!
Men jag har sån fobi mot allt vad småkryp heter så jag gjorde en ordentlig städning av alla lådor och skåp :) Så nu är det gjort. Så typiskt! För anticex ska komma hit den 20:e och göra en inspektion för försäkringen. Så hoppas jag fått bukt med detta och att dom slipper komma fler gånger. Mjölbaggar är inte farliga, men tror inte det är hälsosamt ändå att äta dom. Och iom att dom är så små så ger dom nog ingen vidare mättnadskänsla :P

Efter jag städat färdigt blev det mys i soffan för hela slanten. Pappa Nicke blev inte så sen som jag trodde och han kom hem innan Storprinsen gick och la sej.

Och Storprinsen kom ner lika tidigt idag. Han är vrålförkyld verkligen. Men pigg!
Så tacksamt när han är sjuk ändå. Förutom när han har 40 graders feber och bara ligger och inte orkar göra nånting :(
Men nu så är han pigg men täppt i näsan. Dom nyste på kapp här igår så Lillprinsen åker la på det med.
Så typiskt bara nu när vi ska hålla på med inskolningen. Men men.. Bättre nu än när jag börjat skolan.

Hoppas alla får en bra dag idag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0