Onsdag 30/1 2013

God Onsdag!

När barnen va lämnade på dagis igår så tog jag tag i och betalade räkningarna innan jag plockade upp mina böcker.
När de väl va betalda så kände jag inte den där ångesten som brukar komma krypande när man ser saldot på kontot.

Sen var det dags att hugga i med bokföringen igen. Den blev jag klar med igår så jag gav mej på bokslutet, det va mindre lätt kan jag säga. Jag fattar på ett ungefär hur jag ska göra fast ändå inte. Det här med debet och kredit är ingen rolig historia!
Och inte lätt när man inte har nån direkt att fråga som kan förklara på vettigt sätt heller. Inte så lätt att ta det på telefon med en lärare som sitter långt härifrån!
Men bara jag får klurat lite till idag så ska det nog lösa sej.

Hämtade kottarna på dagis som vanligt klockan 16. Då åkte vi hem och gjorde ingenting egentligen. Pappa Nicke skulle ju inte komma tidigt, men rätt som det var så kom han. Då va hans nya bil inte klar ändå.
Jag slängde ihop lite pannkakssmet så det fick bli kvällsmaten.
Lillprins bus är så duktig och äter det mesta själv. Har inget direkt val känner jag då han vrider undan huvet och blir arg om man ska mata honom.

Efter maten var det de obligatoriska myset :) Lite ombyte till pyjamas och mer mys medans Lillprinsen åt sin välling. Ja, han äter välling trots att han äter med oss när Pappa Nicke kommit hem.

Storprinsen fick på sin pyjamas runt 18,30. Och innan klockan va 19 så sov han i fotöljen. Som alla andra dagar :)
Jag gjorde lite negerbollar, men själv var jag inte sugen så Nicke fick äta själv. Finns några kvar som jag kan smaska på medans jag pluggar idag :)

Ikväll ska Pappa Nicke på möte med styrelsen i bygdegården. Då kommer jag passa på att plugga medans han inte är hemma och barnen lagt sej. Det går an att Storprinsen är vaken men Lillprinsen bara ska va med och trycka på datorn :) Så så får det bli idag. Känns som att jag behöver det då jag inte ens är halvfärdig med inlämningen. Och den kommer inte komma in på fredag som jag hade önskat heller.

Det va allt för mej! Tack och hej!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0