Måndag 27/8

God Måndag!

Augusti börjar lida mot sitt slut med! Suck! Vart ska detta sluta!

Gårdagen va hemskt lugn. Åskan gjorde så att vi inte kunde göra så mycket. Vi fick dra ur allt till dator och teve och allt sånt viktigt.
Så det blev mycket mys med barnen. Storprinsen hade feber så han va hemskt gosig. Lite efter 9 så gick båda barnen och la sej för att sova. Så det blev en lugn förmiddag.
Vågade dock inte tända upp i pannan om i fall att strömmen skulle gå. Men framåt lunchtid så var det värsta över. Så jag tände i pannan och Pappa Nicke lagade lite lunch.
Sen tog jag mej en dusch och sen trotsade vi Storprinsens feber och tog en tur till Rångedala där Pappa Nicke skulle hämta en grej och sen åkte vi till mormor och Bobbo!
Vi blev inte där så länge me tillräkligt för att jag skulle få den dosen av socialitet som jag behövde!
När vi kom hem så fixade vi med bilen. Spjällhuset skulle rengöras, och jag kan faktiskt säga att jag själv har rengjort det denna gången :) Haha! Duktig jag är!
Sen va det dags för Lillprinsbus att gå och lägga sej.
Storprinsen satt hos pappa och tittade på grävmaskiner på Youtube! Och där höll han på att somna! Så han fick lite välling och den drack han fort som attan och ville gärna gå och lägga sej!
Jag blev inte så långvarig uppe. Som vanligt!

Idag blir det då inget dagis för Storprinsen. Så det blir en hemmamysdag! Vid 12 snåret kommer min extramamma Kicki och ska hjälpa mej att byta rum för Storprinsen. För nu jäklar har dörren kommit i och Storprinsen kan flytta in där! Och sen flyttar Lillprinsen ut från vårat rum! Så han ska sova i eget rum inatt! Yayy!

Annars blir det ganska lugnt idag skulle ja tro. Får se hur Storprinsen mår när han vaknar.

Det va allt för mej!

~ Puss & Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0