Tisdag 14/8

God Tisdag!

Inatt har jag verkligen sovit som en liten bäbis. Att vara "3-barns mamma" tar på krafterna och jag däckade i soffan innan klockan 20 :)

Fröken Isabell anlände igår vid 7 ungefär. Sen va det full rulle. Mina barn är inte direkt vana vid sån fart direkt på morgonen så som satt mest och bara kollade på henne medans hon röjde runt. Men när dom piggnat till, iaf Storprinsen, så va det full rulle på honom med.
Vi åt lite frukost och sen gick dom upp på Storprinsens rum och lekte en stund. Kan inte påstå att dom blev jätteovänner en enda gång under dagen :)
När lunchen var intagen så va det läggdags för dom stora. Isabell somnade så fort att jag vet inte om jag ens hann lämna rummet :) Storprinsen däremot, han lekte bara på sitt rum. Så efter en timme kom han ner och ville absolut inte sova. Så han tog på sej och gick ut ist.
Vid 15 va det dags för Isabell att vakna, hon ville gå ut till Storprinsen direkt. Dom va ute en stund men sen stoppade jag dom i ett bad och sen tittade dom på en film medans jag fixade lite mat.
Syrran kom vid 17,30 och hämtade henne.
Då va det nästan läggdags för Lillprinsen. När jag lagt honom hängde jag ut en maskin tvätt och sen myste jag med Storprinsen på soffan tills han skulle gå och lägga sej.

Idag blir det liiiite lugnare. Idag ska mormor åka hem. Så vi åker vid lunch nån gång skulle jag tro. Får se lite.
Och idag kommer min älskade syster hem från Norge med. Så hoppas hon har tid att ses i veckan. Hon ska hjälpa mej med mitt CV och allt sånt så det ser bra ut nu när det är dags att ge sek ut på arbetsmarknaden. Men jag har fått nys om ett par jobb som jag tänkte jag skulle söka :) Så håll tummar och tår för mej!

Nää nu verkar det va dags för Lillprinsen att få sin välling :)


Kommentarer
Fiddeli

Gomorron pussgurka :) Kramiz

2012-08-14 06:47:03




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0