Juldagen

God Morgon!

Vaknar upp till ett regnigt Roasjö :(
Det gillar vi inte!

Har myst ner mej i soffan med tänt ljus, kaffe och en filt. Lyssnar på regnet som smattrar..
Suck..

Storprinsen hade haft besök av tomten på natten som hade stoppat klappar i hans julstrumpa. Så han va eld och lågor när han kom ner.
Han hann inte ens att äta någon välling :D Haha!
Sen var det full fart när vi ätit frukost. Det skulle skottas snö, kastas in ved, eldas i pannan, dammsugas, fixa till den sista maten, lägga upp på fat osv..
De första människorna ramlade in vid 11.
Sen fylldes det på sakta men säkert.
Storprinsen var förväntansfull över vad som fanns i alla paketen :)

När maten hade kommit i magen så var det lite slapp innan Kalle började.
Efter Kalle så knackade Tomten på dörren! Och alla barn blev ju själaglada. Emil, 7 år, hade sagt till sin mamma och pappa att tomten inte är riktig eftersom det bara är någon som klär ut sej. Han har genomskådat detta då vi hela tiden haft en familjemedlem som klätt ut sej. Men i år då vi hade en utomstående, så hade han sagt: "Tomten finns visst! Ni hade ju rätt, det är inte bara någon som klär ut sej!" :D Helt underbart!
Så det va ju lyckat med tomten iallafall!
Alla barnen va nöjda med sina paket :)

Jag hade två barn som inte riktigt ville somna trots att dom va så trötta så ögonen gick i kors. Vi började sätta ihop Storprinsen kök han fick av Farfar och Nina. Då kommer han upp igen och säger att han inte vill sova. Han fick vara uppe en stund mot att han inte satte igång och lekte med nånting. När köket var färdigt så satte jag mej med honom i soffan där han nästan höll på att somna i min famn.
Han va ju så trött! Men han kunde väl inte riktigt slappna av och somna på egen hand..

Själv satt jag uppe och tittade en stund på "Will Hunting" tycker den är fantastiskt bra! Vill också va så smart :D
Men det dröjde inte länge innan jag satt och halvsov, så då tig jag en dejtmed mina kuddar. Oj så skönt det va att lägga sej ner.

Idag ska vi iväg på julfirande nummer två! Iväg till syster med familj i Varnum.
Se vad det bjuds på där. Ingen julmat hoppas jag iallafall. :)
Sen så ska mamma köras hem idag med.

Kvällen idag blir nog jättelugn skulle jag tro..

Hoppas ni andra haft en fin Julafton och att ni varit snälla så ni fått många paket.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0