Verkligheten

När jag körde Storprinsen till dagis idag så ploppade lite funderingar upp i mitt huvud.

I dagens läge finns minst en dator i varje hem. Vad används datorn till? För dom flesta är nog det självklara svaret: Surfa på nätet, Facebook, Blocket, H&M... You name it! Kanske ladda ner nån film då och då. Den största tidsboven idag är nog just Facebook! Jag säger inte att jag inte är aktiv på Facebook varje dag. Me det är ju inte heller varje dag jag uppdaterar min starus, men oftast! Men man lessnar ju lite. Jag har 280 vänner på FB! Hur många tror ni jag har daglig kontakt med på annat sätt än FB? Ungefär 2! Det är min syster och min sambo! Men annars sker allting via FB. Jag blir ju gladare av att få ett sms/telefonsamtal på min födelsedag, eller att få ett sms/telefonsamtal där någon frågar om vi ska fika. Än ett inlägg på min FB-sida.
Ja FB är bra på många sätt. Att hålla kontakten med släktingar som kanske bor långt bort eller rent utav inte ens bor i Sverige.
Men i de flesta fall väljer folk att slänga ut sina problem på FB. Jag har tagit bort så många "vänner" pga att den/de gnäller titt som tätt. Ja man kan välja att inte läsa det, men när det sker varje dag, flera gånger om dagen så tröttnar man ganska fort!
Så att ta bort mitt FB-konto ligger ganska nära till hands nu kan man säga.

Hur många FB-"vänner" har du kontakt med på normalt sätt så som att träffas ofta, prata i telefon med eller rent utav bara skickar ett sms till??


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0