Lördag 26/5

God Lördag Sverige!

Idag var det ännu en tidig morgon! Här behöver vi ingen väckarklocka inte. För 4:e morgonen i rad har Lillprinsen vaknat exakt 4,30 och hostat så han inte kunnat somna om. Så här är vi uppe i tid :D

Har dammsugit av nu, då jag kände att det va på tok för varmt igår när vi kom hem för att göra det. Men det spelar ingen roll hur varmt det är ute, blir helt genomsvettig ändå. Då det ska flyttas möbler och sånt när jag dammsuger!
Snart ska jag packa inför dagens utflykt till syster/moster.
Men först åker vi och hämtar mamma/mormor. Sen måste jag in och köpa mat till Lillprinsen. Jag kan inte förstå hur jag kunde glömma det igår. Jag köper ju alltid mat till honom så det räcker en vecka när jag är och handlar på fredagarna! Men inte en enda burk köpte jag igår! Men tur i oturen ändå, Ö&B säljer denna veckan barnmat från Nestlé för 5:- burken. Så åker dit och köper ett gäng :)

Igår va vi som sagt iväg till stan. Storprinsen hade varit så snäll hos mormor medans jag va med min väninna på sjukhuset. När vi skulle hämta honom så passade vi på att ta en kaffe innan vi åkte till City Gross :)
När vi kom hem så skulle pannan tändas och tsatziki till kvällens grill skulle göras. Storprinsen sov en stund i bilen. Han va helt genomsvettig när han vaknade trots att jag dragit ner varenda ruta och öppnat alla dörrar i bilen. Men han är ju som en liten kamin när han sover.
När pappa Nicklas kom hem så startade vi upp grillen :) (ja, igen!) Man kan inte få för mycket grillat! :)
Medans vi åt passade vi på att fråga Storprinsen vad han ville äta som idag. "Kött!!" Svarade han.
"Jaha, vad ska vi göra med köttet då?" "Grilla!!" Haha! Ungen älskar grillat!

Förra sommaren märkte jag att min AC betedde sej lite konstigt. Den kylde liksom inte ordentligt! Så ställer jag den på 18-20 grader så kommer det varmluft! Men sen under vintern så har den givetvis inte krånglat då jag inte vill ha så kallt i bilen när det är kallt ute :D Men så igår, när tempmätaren i bilen står på 29 grader så bestämmer sej ACn för att ge upp igen!
Då ringer jag till min reparatör på volvo, men han har ingen behörighet till att fylla på och hälla i spårningsmedel i den för att se var det läcker nånstans. Könde genast att detta kommer bli dyrt! Men va fan! Kan ju inte åka några långa sträckor direkt med barnen i bilen! Okej om det är jag själv, men att plåga dom med det tänker jag inte!
Så ska kika runt lite och se vad detta kan göra för stora hål i plånboken. Huvva!
Finns ingen snäll läsare som kanske känner någon som kan sånt? *blink blink*

Häpp! Nu ska fröken fixa allt som ska fixas innan vi åker iväg!
Ha en finfin dag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0