Sömngång

Jag är inte säker, men jag tror att Storprinsen går i sömnen.
Är sånt ärvtligt?
För min bror gick i sömnen väldigt mycket när han va mindre. Och jag med för den delen.

Orsaken till att jag börjar fundera i dessa banor är att igår kväll när jag gått och lagt mej så hörde jag fotsteg på andra våning. Och hans rum ligger rakt ovanför vårat.
Antingen går han i sömnen eller så spökar det! För Nicke hörde med att någon gick där uppe.
Så jag låg spänt och väntade på att dörren skulle öppnas och han skulle komma ner. Men det kom ingen..

Och det här med att det spökar här har jag iofs trott länge.
Det händer märkliga saker som inte går att förklara hur de kan ha hänt.
T.ex! Lillprinsen har en tavellist ovanför sin säng, där basenheten till hans "barnvakt" står. Ingen annan än jag och Nicke når dit upp. Men häromdagen hade "någon" varit och pillat på "känslighetsknappen"
Sånt här kan skrämma mej ordentligt, när oförklarliga saker händer. Men samtidigt är jag duktig på att skrämma upp mej själv med!
Men man vet aldrig!

För att återgå till sömngången! Finns det något att göra åt detta? Eller ska man bara låta det va?
Jättetacksam för tips och råd!


Kommentarer
Evelina

Såg faktiskt ett program nyligen på tv ang. sömgångare.. Det är väldigt vanligt att barn går i sömnen men det växer man tydligen ifrån i de flesta fall.. Och det är inte farligt.. Både jag och Marcus har gått i sömnen men vet inte om Nicke gjort de? Kram

2012-09-06 09:43:21



Jessica - Mamma till Max & Leo

Nää vet inte heller om Nicke gjort det.
Det enda tror jag som kan bli farligt är ju om han går ut ur sitt rum och kanske ramlar i trappan :(
Får skaffa en grind tror jag..

2012-09-06 10:43:28




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0