120410

God morgon världen!

Då va det Tisdag. Nicke åkte till jobbet strax innan jag guck upp. Han va nog inte så sugen på det tror jag :) Det är nackdelen med långhelger. Man hinner slappna av lite för mycket och rätt som det är så ska man gå till jobbet igen.

Idag ska jag och Lillprinsen åka och handla medans Storprinsen är på dagis, japp DAGIS! Nu får det vara nog med sjukdommar och skit. Han behöver åka dit, och jag behöver att han åker dit!
Frågade gonom igår om han ville åka till dagis och leka med alla barn. JA! Sa han bara. Sen va det färdigpratat om det. Haha! Så han ser nog fram emot att åka dit :) Så då åker jag och lilleman till Svenljunga och handlar lite. Skulle gjort det igår men när vi kommit hem från Ikea, lagat mat, ätit och fått ihop Storprinsens säng så va klockan 18 så då kände jag inte för det.

Det gick ganska fort på Ikea ändå. Nicke va ju med! "Nu går vi in och tar det vi ska ha så vi kommer hem igen" haha! Typiskt karlar!
Hans mamma fick för sej en gång att ta med honom till Ullared när jag och hon skulle åka. Vi hann inte mer än i på Gekås innan han gnällde. "Är vi klara snart?" "Har du inte allt nu?" Så han får aldrig, aldrig, aldrig mer åka med dit.
Det är knappt jag vill ha med honom till mataffären.

Storprinsen har sovit första natten i sin nya stora säng. Jag va jätteorolig över läggningen och undrade hur många gånger han ska komma upp. Inte en enda gång kom han upp :) Det värmde i mammahjärtat! Sån duktig kille! Men vi har pratat mycket om det här med nya sängen. Stor säng till stor kille osv. Men inte överhuvudtaget nämt att "du får inte gå ur nu när du ska sova" för givetvis hade han ju gjort det då!

Hmm, hur svårt ska det vara att fatta att det inte är Måndag idag, denna veckan kommer bli himla dagvild!

Nån som känner för att ses i veckan kanske. Har inga planer alls! :)
Förutom BVC på onsdag :) Alltså imorn. Ja ni ser, jag är lite korkad när det gäller sånt här. Åhh då måste jag ju ringa till BVC idag och berätta hur Lillprinsens vattkoppor är. I och med smittorisk och allt så va det ju inte säkert att vi kunde behålla vår tid där imorn. Men alla koppor är spruckna och är skorpor så nu smittar han ju inte längre! Så då är det ju ingen fara alls :)
Är så glad att han haft det nu. Bättre nu än sen när man börjat jobba och får va hemma 1-20 dagar från jobbet.. Och han har inte varit direkt medveten om att det kliar. Han känner ju lite obehag men förstår ju inte att det kliar så det har gått jättebra. Önska Storprinsen hade fått det vid den åldern med. Men hur det nu är med honom, om han haft det eller inte återstår ju att se. Vi får nog fortsätta att utsätta honom för viruset så får vi se!
Så nu har vi ju krossat en myt med. Barn under 6 månader kan visst få Vattkoppor! Men det va som min BVC-sköterska sa. Han fick det troligtvis för att han har en äldre bror och äldre kusin. Hade han varit ensambarn hade han troligtvis inte smittats.

Jaja! Nää nu ska jag dricka lite mer kaffe inna Storprinsen kommer ner :)

Ha en mysig dag allihopa!


Kommentarer
Fiddeli

JAAAAG vill ha kaffe/skvaller/fniss/å gos med bebis besök HELA veckan, så kom när du kan <3 Lav jo min Pussisgurka :)Pözz

2012-04-10 06:26:13



Jessica

Självklart ska vi försöka med detta. Tror att vi tar det medans Maxen är på dagis. Blir inte så länge men tror han kommer vara trött efter dagisdagarna denna veckan eftersom han vart hemma i 4 veckor nu nästan :)

2012-04-10 06:54:57
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0