120420

God fredag Sverige!

Vart har veckan tagit vägen tro? Känns ju inte som man har gjort nåt vettigt. Det enda vettiga jag gjort är att tagit hand om min sjuka Storprins :) Men nu börjar det nog gå åt rätt håll känns det som. Det borde glra det om inte annat. Men nu kommer det ju att klia som värst på honom när det blir skorpor på prickarna.

Igår åkte vi till stan då, lite senare än tänkt då Lillprinsen har för vana att sova lite längre när vi ska iväg. Åkte och lämnade Storprinsen hos mormor och sen åkte jag och Lillprinsen till Knalleland för att köpa present till Ella. Jag hittade så söta kläder till henne :)
Hoppas nu hon kan ha det till sommaren :)
Sen åkte vi hem till mormor och tog en snabbfika. Då kom jag på att jag hade glömt göra ett besök på Apoteket för att hämta Storprinsens klåddämpande medecin. Så det fick vi ju göra innan vi åkte på kalaset för Ella :)
Barnen sommade i bilen på vägndit och jag hade tänkt låta den stora sitta kvar en stund men han vaknade så fort jag stängde av bilen "/ Sen va det ju kört! Han va så tjurig hela tiden vi va där, gnällde över minsta lilla, och när vi skulle åka hem ska vi inte ens prata om egentligen. Han skulle inte följa med hem alls. Han ville stanna hos Malin. Han ville inte ens följa med och ta på sej utterkläderna. Så det slutade med att Malin fick göra det. Men när vi väl kommit ut så va han en helt annan unge. Börjar tro att han är schizofren "/ Haha! Ibland kan man undra. Gapa och skrika ena sekunden, sen är det som att vända på en krona och han är världens gulligaste! Men han va smågnällig hela vägen hem, eller ah fram till 5-skiftet då han somnade. Men innan dess hade han plockat av sej både skor och strumpor. Den lilla fotfetischisten! Haha! Han ska jämt sitta och pilla mellan sina tår och gärna mellan andras tår med. Men mina fötter får han faktiskt inte röra! Jag avskyr fötter. Vidrigt!
Väl hemma så va Nicke hemma, tack och lov (jag ringde efter vägen och sa att han får sluta nu för jag vill ha hjälp med läggningen) så han fixade vällingen till grabbarna och jag fixade blöjor och pyjamasar. Sen va det bums i säng för som. Klockan va ju ändå nästan 21,00 "/
Jag va inte sen i säng jag heller kan man påstå. Och jag hann nog bara läsa 1/2 sida eller nåt.

Lillprinsen han vaknade vid 5 idag, men jag gav han nappen och bäddade om honom några gånger så han somnade till slut. Det tog en stund men han sover iaf :)

Idag ska vi iväg igen (suck) Vi ska veckohandla och hämta mormor. Och vi ska åka till Vacatio i Dalsjöfors då vi inte hann göra det förra veckan. Måste bege mej till Svenljunga med och hämta ett paket :) Nää så roligt är det inte. Fått beställa en ny "barnvakt" till Lillprinsen. Hans har börjat låta konstigt och göra konstiga saker. Så lika bra att fixa en ny innan den går sönder :)
Så får se om vi gör det innan vi åker till stan eller om vi gör det efteråt. Det litar mer åt innan.

Och helgen är skönt oplanerad. Och det ska bli sååååå skönt.
Men känner jag mej själv rätt så sitter jag säkert här och är super-rastlös imorn kväll :) Haha!

Vad hittar ni på i helgen?


Kommentarer
Kicki

Om jag får tycka till så är teckentypen aningen jobbig att läsa :). Blir för mycket på nått sätt men annars mycket bra :). Kram

2012-04-20 14:39:33




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0