18:e Januari 2012

Kul att vakna klockan 5 av Nickes larm.. Känna en plågande värk i öronen. Förkylning på väg? Jo jag tackar ja! Gör allt i min makt för att somna om, men 5,40 ger jag upp!! Ont i magen hade jag med! Men det har iaf släppt! Jag vill inte bli sjuk nu!! Hinner inte, orkar inte, VILL inte!!

Så idag blir det nog lugna gatan här. Bara köra Storprinsen till dagis. Sen åker jag och Lillprinsen till affären och handlar lite nödvändigheter.
Måste bara tala om hur stolt jag är över min älskade sambo! Han påbörjade en LCHF-diet förra veckan. Ja för en vecka sen idag. Och han han gått ner nästan 5 kilo på bara en vecka. Han sköter sej verkligen så bra. I helgen som var så gick han upp själv och stekte sin frukost. Korv och bacon :) Han kan inte äta ägg för han får så ont i magen! Typiskt för det rekommenderar dom verkligen, men då får vi istället hitta ett komplement till detta. Men han tycker det går bra med bacon och korv. Så nu hoppas vi att det fortsätter visa minus på vågen i fortsättningen. Han ropade från badrummet häromkvällen "Det är faktiskt ganska roligt att banta när man ser resultatet på vågen" Haha! Ja annars hade han nog tröttnat direkt! Så det är tur det!
Och tur i oturen är ju att vårat matkonto kommer minska på det här :) Och det är ju inte fy skam det heller :)

Igår satt den där berömda tummen väldigt lång upp i arslet! Jag MÅSTE komma igång och röjja bland Storprinsens kläder! Men jag vet att det är sjukt tråkigt så det är väl därför jag inte kommer igång riktitgt! Gjorde roligare saker som att möblera om i sovrummet lite :) Sånt tycker ju jag är kul! Slängde även upp lite barnkläder och overaller på Tradera igår med i hopp om att jag får sålt det. För nu är det bra med barn här. Blir inga fler. Jag ville ha två pojkar och det fick jag! Så nu är det klappat och klart! Vi får inte plats med en unge till heller för den delen :) Haha!

Undrar om det är så att Storprinsen har nått virus i kroppen med. Han har varit väldigt mammig på dagis i 2 dagar. Och väldigt gnällig o klängig på dagarna när han är hemma. Och det är han oftast bara när det är virus som spökar. Ja det är la nåt han dragit med sej hem! Eller så fick vi den av kära syster när vi var där i lördags. För hon är tokförkyld nu! Dumma dej! :p
Får se hur han verkar när han kommer upp om en stund! Jag hörde honom gnälla i barnvakten för en stund sen men det var nog i sömnen. För det har vart tyst nu!

Trodde allt jag kommit på varför Lillprinsen inte sover ordentligt på dagarna. Men nä! Så enkelt var det nog inte.. Jag har verkligen testat allt nu! Vagnen ute, mörklagt rummet, tagit av han kläderna, sova på sidan, sova på rygg, ställt en radio i rummet, "nattlampa", dörren öppen, dörren stängd, lagt ett täcke i sängen som han ligger på, men det är väl bara attacceptera att just nu vill han inte sova mer än 30 minuter var 3:e timma! Så det är inte konstigt att jag är trött! Men jag vet ju att det kommer ändra sej. Jag är bara jävligt nöjd över att han sover hela natten. Och det har han egentligen gjort sen han var nyfödd. Frånsett några enstaka nätter då och då som han vaknar och vill ha mat. Men dom få nätterna kan jag ta. Men när man inte är van så blir det himla jobbigt och man är mer död än levande dagen efter! Enda gången han sover riktigt bra (oftast) är när vi vart ute och åkt bil! Då kan han sitta i bilbarnstolen jättelänge.. Men vi kan ju inte ut och åka varje dag bar för att han ska sova. Det tänker jag inte vänja honom vid. Nackdelen är ju att Storprinsen åker till dagis varje dag då. Men men. Jag kan ju inte ha honom hemma bara för att jag inte vill vänja Lillprinsen vid att sova i bilbarnstolen. Han kommer ändra sej förr eller senare! Han är ju inte så gammal än!

Såå! Vad ska ni hitte på idag?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0