120331

Kan inget annat än säga UFF!
Lillprinsen vaknade 4,20 idag. Och jag kan säga att han inte sover nu! Han fick ny blöja och mat! La honom i sängen som jag brukar och gick ut från rummet. Satte igång kaffet och tog morronciggen. När jag hade hämtat kaffet och slagit mej ner i soffan så satte han igång. Jag gick in och bäddade om honom och gav han nappen men det hjälpte inte. Detta resulterade ju i en vaken pappa! Visst, han skulle ju ändå upp. Fast inte riktigt så tidigt! Han försökte med nappen han med men till slut fick han komma upp.
Vet faktiskt inte riktigt vad problemet är om jag ska vara ärlig. Han fick iofs välling för första gången igår. Men det va ju inte mer än 150 ml och det va utblandat med 120 ml ersättning. Och jag har tryckt på hans mage men han reagerar inte. Han är väldigt gnällig och kinkig. Vill hemskt gärna sitta i knät bara. Kan ju vara tänderna med, han är ju hemskt snorig och det vet jag ju inte heller om det beror på tänderna eller inte.
Så detta kan ju bli en "fantastisk" dag utan dess like! Hör ni ironin! Gahhh!

Igår hämtade vi då mojmoj! Lillprinsen sommade som vanligt vid 9 tiden och han sov givetvis längre än han brukar så jag fick väcka honom vid 11 så att vi kom iväg och kunde komma hem och fixa lunch och så!
Handlade lite med när vi va i stan. Inte så ovanligt iofs :P
När vi kom hem fixade vi till lite lunch medans Storprinsen va ute och grävde i sandlådan. Lillprinsen fick lite lunch han med. Det blev potatis och fisk för hans del! Tror nog han tyckte det va lite gott iaf! :) Men sen hade vi ju problemet att han inte ville sova sin eftermiddagslur.. Så han va vaken från det att vi kom hem vid 13 tiden till kl 18! Den sista timmen va hemskt gnällig men det gick bra om man busade och lekte med honom! Sen va det ju premiär för vällingen. Trodde han skulle grimasera massor men det gjorde han inte. Det var nog tack vare att det va ersättning i med.

Igår va det även premiär för "Lets Dance" men jag vet inte om jag fortsätter titta. Va ju bara B-kändisar med denna gången. Jag menar Markus Schenkenberg! Hallå! Har ju inte hört nåt om honom sen typ 90-talet! Och den där Bengt Fritiofsson (stavning?) ska vi inte ens prata om! Jag avskyr honom. Han får till och med Thorsten Flinck att verka trevlig i mina ögon! Blä! Den enda jag egentligen tyckte va bra va väl Anton Hysén! Synd att grabben är bög! Haha! Han skulle nog kunna få vilken tjej på fall med dom höftrörelserna ;)

Dagen idag är oplanerad! Skulle behöva tvätta den där tvätten jag skrev om häromdagen. Inte fått tummen ur och tagit tag i det "/
Men idag måste jag nog.
Och ikväll bjuder huset på grillat! Mycket längesen nu! Så det ska bli himla gottigt!

Åhh nu kommer mormor! Får nog va lite social med henne :)


Kommentarer
Anna-karin

Fyy att gå upp 4.20 för dagen! :( då kommer du vara rätt trött ikväll då :)

Det dära att han är gnällig och snorig låter som att det är tänderna...dom kan både bli snoriga,febriga när det är tänder på G men du kanske visste om febern. Hoppas ni får en underbar Lördag med grillning! hälsa din mamma! kram

2012-03-31 08:27:07
URL: http://fembarnsmammanannakarin



Jessica

Ja nä att får blir febriga och snoriga visste jag. Men Max har varit lite förkyld så jag vet inte om han har överfört det på Leo eller om det är tänderna. Han har fått nåt utslag i huvet snett ovanför huvet som ser ut som en vattkoppa. Men jag vet inte "/ Så svårt att säga.

2012-03-31 14:38:24
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0