Åldersnoja!

Snart är det min tur att fylla år..
Har sån åldersnoja så det inte är klokt.
Vad hände liksom?
Tyckte det va nyss som jag fyllde 18, fick gå och köpa cigg själv. Behövde inte be mamma. Få rösta på vem jag tyckte skulle styra landet.
Fick gå in på krogen utan att behöva ljuga om min ålder.
Sen när man fyllde 20 fick man gå på bolaget själv. Då tyckte man att man va "vuxen"
Men vad hände sen? 10 år senare fyller man 30!
Ja, jag har åstadkommit en hel del på de 10 åren. Jag har tagit mitt körkort, jag bor i ett fantastiskt hus, jag har fått två fantastiska prinsar. Och jag har världens bästa sambo och vänner!
Jag trivs med mitt liv helt enkelt!

Men 30..?!

Ni kanske tycker jag är löjlig, men jag vill inte bli äldre nu!
Jag trivs bra med att vara 29. Det kan jag vara resten av mitt liv.

Jag är rädd för att bli gammal. Men det kanske inte är så konstigt heller med tanke på dagens "äldreomsorg"
Jag vill inte att mina barn ska behöva se mej gammal och senil. Jag vet att det kommer hända, men jag vill inte!
De ska inte behöva ta hand om sin gamla mamma bara för att de som är utbildade till att göra det inte kan det!

Tyck gärna att jag är fjantig, men jag vill inte vli äldre!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0