Tisdag 5/2

God Tisdag!

Min rygg! Det känns som den ska gå av! Och min hals gör ont och näsan rinner! Gahhh! Jag har inte tid med det här!

Gårdagen va ganska soft :) Jag pluggade fram till typ 11. Sen gick jag och smågrejjade hemma. Städa på barnens rum och bäddade deras sängar.
Förberedde allt som ska göras inför kvällen. Välling och kaffe :)
Strax innan 12 åkte jag för att hämta mina gangstrar för att styra bilen mot stan och hämta upp mormor och sen vidare till Ikea :)

Det jag skulle ha på Ikea va givetvis slut :( Suck! Se om det finns någon annan vänlig själ som ska dit snart :)
Men fick med mej en hel del värmeljus hem. Är så trött på Icas och Euroshoppers ljus så jag kan spy. Dom slocknar nästan innan man hunnit tända dom "/ Finns inga bättre ljus än Ikeas :) Och billiga är dom med ju :)

När vi va klara styrde vi bilen mot Borås igen. Lämnade av mormor. Storprinsen va uppe och lånade hennes toalett innan vi fortsatte hemåt.
När vi kom hem körde vi igång med kvällsmaten med en gång. Grannen "Aggi" och hans son kom över och åt med oss då mamman i hushållet va iväg på kryssning med jobbet :)

När Lillprinsen lagt sej så myste jag och Storprinsen ner oss under filten i soffan. Det skulle jag aldrig ha gjort, gud så trött jag blev! Slumrade till och från hela tiden. Helt slut!
Så jag gick och la mej vi 20 och tvärslocknade! Gud va skönt!

Idag blir det att repetera mera inför imorn.
Vet inte hur mycket man kan repetera egentligen. Men jag känner att jag läser på det som jag har svårt för.

Pappa Nicke skulle iväg och titta på ett jobb (till) ikväll. Så han blir lite sen då..
Undrar om han hinner hem innan Lillprins ska lägga sej!

Åh, jag måste få skryta lite!
Lillprinsen är så duktig med allt.. Jag minns inte att Storprinsen va så medveten om saker när han va i Lillprinsens ålder. Han kan "be" om saker, och vi förstår honom.
Häromdagen stog han och pekade mot köket. Jag sa till Nicke att gå med honom. Han tog pappa i handen och gick ut i köket, pekade mot vattenkranen.. Han ville ha vatten, han va törstig :) Så söt va han!
Jag kan som sagt inte minnas att Storprinsen gjorde sånna saker i den åldern. Men det är väl mycket tack vare att han har en storebror han kan se på hur han gör.
Och han äter i stort sett helt själv, ibland blir han frustrerad lver att han inte kan lasta skeden, men hjälper man honom då så är allt bra :) Så duktig kille!

Ha en fin Tisdag allihopa!

Storprinsen fick en glass på Ikea igår :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0