14:09

Herregud vilken dag!

Ja den hemska måndagen började 04:15.. Vaknar till ljudet av Nazareth - Love Hurts! Ljuva toner att vakna till =) Bara upp o titta sej i spegeln och konstatera att du har en "bad hairday" och en massa kuddavtryck i heeela ansiktet, orka duscha! Nääe.. Blöt ner håret o sätt upp de =) haha.. Sen ut o röka! Den första ciggen för dagen är absolut den goaste! Sen är det nästan dax att sätta sej i bilen o åka till "fängelset"
Kaffe o cigg.. Sen börjar helvetet!!

Chefen tyckte jag såg trött ut, så han skickade ner mej i källaren på ett jobb som jag trodde skulle bli jättelätt! Men tji fick jag. Skulle plocka 2 (!) ordrar på 2300 plagg styck! 2300 plagg gör du knappt på en dag! Men då fick jag två! Gôtt, tänkte jag.. Men nääe då.. Det var inte så lätt som jag trodde. Bara att plocka ut allt som finns i hyllorna för att sen ge sej på det som var beställt upp från vårat stora lager (även kallat höglagret) men att försöka få ihop till de som kunden vill ha va inte lätt! Jag kan bara säga att jag hann nästan färdigt med båda. Fick låta den andra stå då jag inte riktigt hade tid o jobba över idag, men slutade likt förbannat en kvart senare än jag ska.. Tur lillasyster är där annars hade jag jobbat än =) hahaha...

Skulle tanka efter jobbet idag, men kände inte riktigt för de när jag såg att bensinpriset på 1 liter 95-oktanig kostar 14:09!! Gahhh, vart är Sverige på väg? Hade jag bott närmre mitt jobb så hade det vart enkelt att gå eller ta bussen men nu är jag såå beroende av bilen att det inte finns nåt annat o göra. Billigare o åka taxi för helvete! Vad tror ni att ni kommer att åstadkomma med dom här sjukt höga bensinpriserna? Fattar ni inte att Svenskarna är så beroende av sina bilar att dom aldrig kommer att ställa dom helt! då är ni galna om ni tror det! haha, jag skulle bli statsminister.. Guuud så bra allt skulle vara då! Se om det skulle funka i längden det är en heeelt annan fråga.

Nääe, nu tycker jag att jag har babblat bort en stund här.. Duschen ropar på mej nu. Och den ropar väldans högt!

Kommentarer
Anette

Hej, tjejen! Hittade hit av en slump för ett tag sen och nu har jag smugit i ditt liv en tid. ;)

Kanske kan vi ta en fika eller nåt nån gång?

Kramar från Dalsjöfors

2008-06-17 12:08:14




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0