110412

Nu vet jag att jag kommer att får mycket kritik av några människor, men detta är mina egna tankar och jag står fast vid detta. Jag måste bara få dom ur mej nån gång. Så! Here it comes!

Som många vet så krånglade det för mej när Prinsen kom, med ammningen! Jag fick mjölkstockning, hög feber och kunde inte ta hand om mitt egna barn. Vilket gjorde att jag kände mej som en urkass mamma! Men jag kan ju inte rå för att Prinsen inte kunde ta bröstet ordentligt och att han inte greppade sugtekniken. Det var ju absolut inte hans fel heller. Jag vet inte riktigt vem man kan skylla detta på heller faktiskt om jag ska vara ärlig.
Och nu är det såhär att jag inte tänker ens försöka att amma mitt nästa barn, av rädsla för att det ska bli samma sak igen. För det var en mycket psykisk påfrestning. Många har reagerat när jag har sagt detta men det är mitt egna val och vad andra tycker om just detta det skiter jag i. Det är min hälsa det handlar om. Och dessutom vet jag hur mycket barnet får i sej. Det är det som är det viktiga för mej. Jag har sett en del bäbisar som inte är riktigt nöjda av bröstmjölk och har därför gett dom rådet att försöka ge ersättning. Jag tvingar absolut ingen utan jag ger råd (2 skillda saker) För mej är det de bästa jag har gjort. Gett min son ersättning. Han gick upp klockrent i vikt, sov jättebra och mådde jättebra. Han var en helt nöjd bäbis. Och det är viktigast för mej som mamma.

Min kompis bäbis gick inte upp i vikt, hon besökte sjukhuset och fick rådet att börja med ersättning direkt efter ammning. "Amma 10 minuter och ge 50 ml ersättning." Hon gjorde detta, bäbisen åt all ersättningen i flaskan och gick upp nästan 300 gram på 3 dagar. DET gott folk det är en mätt och nöjd bäbis nu! Jag menar det finns inga mätstickor på tuttarna, hur i helvete rent ut sagt vet du hur mycket barnet får i sej?

Sen är inte jag sån som tycker det är idiotiskt att amma, helt tvärtom.. Det är underbart om det fungerar.. Slippa den packning som behövs när man ska iväg. Känna närheten av sitt barn när man ammar är det bästa givetvis.. Men man kan få den närheten på så många andra sätt..

Så nu är jag klar! Ni får som sagt tycka vad ni vill.. Jag står för vad jag tycker..

Kommentarer
Stor-Fia<3

Jag har ju som du vet inga biologiska barn,men har "passat" å lånat andras barn sen årtionden tebax, passar på att Tacka alla vänner som delat med sej så underbart av sina MIRAKEL<3<3<3 Min åsikt söta Hjärtat ÄR att DU är bebisens MAMMA, det är DITT barn, å DU är den som VET vad som är BÄST<3 Behöver nog inte tillägga så mycket mer!! Önskar er all LYCKA med lillen/lillan<3<3<3 Kramar i massor<3

2011-04-12 13:08:13



Sandra

Heja dig Jessica!

Jag har ju 2 barn. Tycker precis som du. amningen har inte fungerat med nån av dom så ersättning är guld värt. Känner du som du gör så tycker jag att du gör helt rätt.

Kram Sandra med familj.

2011-04-12 13:16:03



Pia

Hej Jessica!

Hoppas allt e bra med er!

Tack för inlägget, bra namnförslag:)

Gå gärna in och gilla sidan så kan du va med och tävla:)

2011-04-13 09:59:33
URL: http://minaalskadehjartan.blogg.se/



Pia

Hej! Haha såg nu att jag redan gjort ett inlägg här:)

Men det va ju om nått helt annat.

Skulle säga det att jag håller helt å hållet med Stor-Fia!

Det e dina barn å du vet vad som är bäst för dom. Ingen annan kan tala om för dig hur eller vad du ska göra! Sånna människor vet inget å ska inte uttala sig! Råd kan man ju alltid ge:)

Jag hade också problem med ammningen å då med båda barnen, förstår inte varför men ville ge det en andra chans med Thea. 1 månad gav jag det sen så la jag ner. Säger bara, hur fan hade det gått om inte ersättningen fanns!!

Så måna mammor det skulle finnas där ute då som mådde skit bara av ammningens skull!

Kram från mig!!



Skulle va kul å ses nångång!:)

2011-08-04 10:10:44
URL: http://piaskammare.blogg.se/




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0