12:e December 2011

God morgon!

Fått en lugn natt trots att Storprinsen fått tillbaka sin jädra hosta! Och Lillprinsen har sovit hela natten och sover fortfarande.. Jag är lite i valet och kvalet om jag ska skicka Storprinsen till dagis eller inte.. Han är ju pigg och så, men när han springer och grejjar så hostar han så det låter som han ska kräkas. Han behöver ju komma dit men känns som att han kanske inte klarar det.. Hmm, jaja får se hur jag gör..

Helgen den bara susade förbi! I lördags var vi hos killarnas moster och fikade och busade. Efter det tog vi en vända på Coop. Handlade lite nödvändigheter. Sen åkte vi till Killarnas faster där pappa är och hjälper henne att fixa hennes kök i huset dom köpt. När vi kom dit var Killarnas tredjedels kusiner där och det blev ett jäkla härjande med en gång.. Haha! Skönt att dom tycker om varandra iaf :) Isabell och Syster följde med dit me. Bellis var som vanligt lite blyg till en början, men när hon förstod att människorna inte va så farliga så släppte hon på blygheten och busade hon med :D Hon blev riktig bundis med mina killars farfar som åt en krbabtallrik till lunch och hon fick av hans pommes frites :) Haha! Sen sprang hon efter honom när han gick och sopa lite.. Så söt är hon! När hon väl släpper sin blyghet!
Vi hoppas bara hon lämnar den hemma när dom kommer hit på julafton. För då är det ju massa barn här hon kan busa med..
Ja julafton närmar sej med stormsteg nu. Och nej, jag känner fortfarande ingen stress över det. Allt jag känner stress över är att vi ska hinna färdigt rummet uppe så våra gäster kan sova där utan att bli störda. Men nu är det målat en gång och ska målas en gång till.. Sen kan vi täcka av golvet och städa! Yayy!
Så får se om jag hinner med att kanske måla en vända idag :)
Ska bara röja ur onödig skit som står i vägen där uppe. Får se vilket humör Lillprinsen är på när han vaknar.

Känner att jag för varje dag som går förstår Lillprinsen mer och mer. Och förstår vad det är han vill.. Nu under helgen har han vart en ängel. Vet inte om det beror på att jag haft folk runt mej som tagit han ibland eller vad det berott på. Men han har sovit jättebra på dagarna och ätit ordentligt. Men det är det däringa extramålet jag inte riktigt kan förstå varför han vill ha. Jag menar, han äter så mycket redan och borde bli nöjd med det han får första gången. Han får 210 ml och det suger han i sej med hull och hår. Sen efter en timme brukar han vilja ha 120 ml till! Jag har försökt att få han att ta nappen då han börjar bli onöjd där men han vill inte riktigt bli nöjd med nappen. Förslag på detta mottages varmt! Men nu ser jag det inte som ett problem längre, nu vet jag ju hur han vill ha det. Men tycker att det är lite mycket mat för han. Men hans mage klarar ju av det och han blir ju nöjd så jag kanske inte ska fundera mer på detta?! Detta har även underlättat på kvällarna, vi somnar betydligt mycket tidigare nu. Innan kunde det bli allt från 21-23,30 nånstans. Men nu somnar han runt 22 tiden oftast.. Och det är skönt för då är inte jag som en zombie dagen efter..

Nä! Nu ska jag förbereda Storprinsen för dagis. Han har kommit igång och leka här nu och hostan låter mycket bättre idag.. Så då får det bli dagis!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0