13:e december 2011

Idag gick vi upp über tidigt! Klockan 5 ringde min klocka.. Men det var inte mycket egentid jag fick, då Storprinsen vaknade bara 10 minuter efter mej. Han hostade så det gjorde att han vaknade till. Men tack och lov att jag tog upp honom då. För idag var inte hans morgonhumör på topp. Såååå tjurig!
Anledningen till så tidig uppgång idag var att det va lussefirande på dagis med start kl 7!
Lillprinsen väckte jag klockan 6, så han fick i sej lite mat med :)
Storprinsen va tomteklädd dagen till ära :) Men han ville inte ta på sej dräkten hemma utan det gjorde han när vi kom till dagis och han fick se dom andra barnen som också hade tomtekläder på sej! Han och Inez va så söta tillsammans. Hon va en liten Lucia.

Efter lussetåget så åkte jag och Lillprinsen hem en stund och gjorde ingenting. Nä! Jag gjorde verkligen ingenting! Jag låg faktiskt på soffan.
När vi hämtat Storprinsen så åkte vi till BVC för läkarkontroll på Lillkillen och 2,5 års kontroll på Storkillen.
Hon tyckte Storkillen va så duktig med talet och att han kunde sätta namn på saker och ting. Som en kossa, bil, boll, tallrik och lite sånna grejjer. Och vuxit hade han gjort med. 5 cm hade han vuxit minsann.
Och den andra hade minsann växt han med! 1120 gram upp i vikt, på 3 veckor då! Han hade dock inte växt nåt vidare på längden, bara 0,5 cm..

Efter det så åkte vi bara hem. Storkillen va så trött efter att ha vaknat så tidigt och varit på dagis och busat. Så han har sovit ett par timmar och vaknade för en stund sen. Nu sitter han och kollar på Pettson och Findus. Det är nog nya favoriten :)
Nu inväntar vi pappa så vi kan få lite kvällsmat i magen. Blir bara macka idag då jag överhuvudtaget inte vet vad jag ska laga för mat, och att Lillkillen inte velat sova på hela eftermiddagen så jag har inte hunnit laga till nånting! Så då får det bli så! Och gillas det inte så kan han va utan! Haha! Så sträng är jag!

Imorn blir det en sväng till Dalsjöfors för att besöka lite vänner. Denna veckan är en sån där flängvecka! Ut och åka varje dag nästan. Tycker nästan det är
Lite jobbigt då jag blitt så hemmakär.. Och dessutom är det inte bara att dra iväg, det kunde man när det bara va Max. Men nu ska det packas 2 sorters blöjor, varmt vatten, ersättningspulver, flaska och två barn ska kläs på. Nu kanske det låter som att jag tycker det är jobbigt att ha 2 barn, så är det inte alls! Det jag menar är att jag tycker det är bôkigt att åka iväg med 2 barn på impulsgrejjer. Jag måste planera min dag. Haha! Nu kommer mitt jävla tjat om mina rutiner igen!

Nä! Nu har jag inget mer att skriva så då ger jag fan it'!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0