16:e December 2011

Vaknade av Nickes alarm klockan 5! Då började Lillprinsen röra på sej och smaska som en galning. Trodde allt han skulle vakna då och ha mat. Men icke! I samma veva hör jag i barnvakten en skrattande kille :) Vet inte vad han skrattade åt men nåt kul va de. Men han gjorde det nog i sömnen för han har inte kommit upp än :) Kul barn jag har! Men iaf så gick jag upp, blev så irriterad av Lillprinsens smaskande och trodde verkligen att Storprinsen skulle upp då. Men här sitter jag nu helt ensam med mitt kaffe och njuter av tystnaden och egentiden! Finns ingen bättre tid att ha egentid på! Då jag kan ha ett riktigt uselt morgonhumör så är det skönt att ha skakat av sej det innan barnen vaknar!
Men tror allt att Storprinsen har ärvt mitt morgonhumör tyvärr, han kan vara en riktig tjurfis på morgonen!

Idag blir det en sväng in till mormor. Ska åka med henne och hämta Storprinsens julklapp hon har beställt. Sen blir det en sväng på City Gross för att handla lite nödvändigheter. Sen blir det troligtvis en kaffe hemma hos mormor innan vi beger oss hemåt..
Måste bara komma ihåg att kika in på Apoteket när jag är på City Gross och köpa Minifom till Lillprinsen. Eftermiddagarna/kvällarna här har varit lite jobbiga dom senaste dagarna. Men igår körde jag igång med Minifom på han igen och han blev en mycket nöjdare kille :)
Vet inte om det är så att det kliar mycket i hans mun med.. Så fort jag drar med mitt finger på hans tandkött så blir han hur lugn som helst. Men det kan som sagt börja nu och tänderna kan komma om 2-3 månader om inte längre.. Storprinsen fick sin första tand när han var runt 6,5 månad. Och han började klia sej i munnen när han va 3-4 månader.. Så ja det kan hålla på ett tag! Tyvärr!
Det är det som är jobbigast när dom är små! Att dom gnäller och skriker och man vet inte vad felet är. Hungrig? Trött? Varm? Ont i magen? Ny blöja? Ja man får ju testa allt. Men när man testat allt det där man kan tänka sej och dom fof gnäller så blir man ju lite frustrerad. Ofta handlar det om att dom bara vill ha lite närhet.

Imorn ska jag och Lillprinsen ha lite kvalitetstid med moster och kusinen! Ska kolla lite kläder till han samtidigt! Storprinsen får vara hemma med fantastiska Nina, Farfars tjej! Hennes son och barn. Så dom kommer hit och leker :) Superbra!
Annars vet jag inte om helgen har nåt direkt mer att erbjuda! Längtar till måndag då mamma/mormor kommer. Och Tisdag ska vi handla all julmat. Jag hade velat ta det som på Söndag men det tyckte inte farfar. Han kanske gillar att trängas med massa folk som gör som vi, handlar allt dom sista dagarna :) Haha! Men tror allt att den stora killen får vara hemma med mormor den kvällen. Vet inte om jag känner för att ha med han. Han är ganska tjurig på eftermiddagarna/kvällarna om nånting går honom emot.
Igår blev vi ovänner bara för att han inte fick en till pepparkaka när han redan hade ätit ett gäng. Men då får man distrahera honom med nåt annat. Han är inne i en sjukt jobbig period där han säger nej till allt och bara trotsar hela tiden. Det är sånna stunder man funderar på varför man skaffade ett barn till, när man vet att den där trotsperioden kommer. Meeeen så tittar man på det där
Lilla knytet som ligger på golvet och sprattlar och gurglar. Då vet man varför! Man tar den striden med trotset bara. Det blir lite vad man gör det till också..

Nää, nu hör jag att mina barn har vaknat!

Hörs sen!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0