26:e December 2011

Julhelgen har snart gått förbi.. Det har varit en bra helg. Vi trodde kanske julafton skulle bli ganska känslosam med tanke på allt som hänt under året och då vi saknade 3 personer runt bordet i år. Men det gick bra allting. Julen är ju ändå för barnen!
Men julaftonsmorgon började ganska. Men vi tog det ganska lugnt ändå. Vi hade ju förberett såpass mycket dagen innan. Vi åt grötfrukost i lugn och ro. Sen bar det dax att börja med förberedelserna. Det skulle plockas fram extra bord och stolar, läggas på duk, dukas, steka köttbullar och prinskorv och grejja allt vi inte gjort. Folket började rulla in framåt 11-tiden. Och när alla barnen kommit lät det som om ett helt dagis var på besök :)
Tänk att man står i flera dagar och förbereder mat som man äter upp på mindre än en halvtimme. Helt sjukt egentligen. Och tur att det bara är en gång per år, för det är ju inte direkt billigt!
Sen var det dags för Kalle Anka! Alla satt som barn framför teven :) Dom som tittade längst va ju givetvis alla vuxna. Haha..
Sen började barnen tjata om Tomten :) Och rätt som det var så stod Tomten i dörren! Storprinsen var inte det minsta rädd för Tomten. Han gick snällt och hämtade sina klappar som han hade med sej :)
Men han kunde ju inte stanna och dela ut alla klapparna då han behövde ge sej iväg till andra barn, dom vinkade glatt hej då till Tomten och fortsatte att dela ut paket. Hela vardagsrummet var fyllt av papper och förpackningar :) Alla barn var glada och nöjda!
När alla hade åkt hem så hoppade jag i mina mysisar och myste ner mej i soffan och njöt av lugnet.
Lillprinsen skötte sej utmärkt hela dagen. Han somnade ute i sin vagn lagom till vi skulle äta, och vaknade till nån gång men det var bara att röra vagnen lite så sommade han om, sen tror jag att det var Tomten som råkade väcka honom när han kom strax efter klockan 17. Men vad gjorde det när han sovit ungefär 5 timmar då. Haha.. Då åt han lite och tog några powernaps och sommade sen för natten runt halv 10! Men han vaknade vid 3, men somnade om efter maten!

Juldagen bjöd bara på lugn och ro, då båda våra familjer firar jul tillsammans så behöver vi inte iväg på annat firande på juldagen utan vi kan bara ta det lugnt! Min brors tjej och hennes son var här en stund. Men annars gjorde vi inget vettigt alls! Visst kan jag erkänna att jag var rastlös men kände ändå inte att jag ville hitta på nåt!
Idag däremot ska vi iväg till Nickes farmor och farfar! Det blir nog bara fika hoppas jag. Ser jag mer julmat så spyr jag. Vi gjorde till och med så enkel mat igår som köttbullar och makaroner :) Det var mycket gott!

Nu tog fantasin och skrivämnena slut!
Hoppas ni haft en fantastisk jul! Det har vi iallafall haft!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0