30:e December 2011

Näst sista dagen på 2011 är det idag.

Denna dagen ska vi åka och handla mat inför nyårsafton. Då vi ska grilla så blir det inte jättemycket att handla heller. Men måste dock få tag på grillkol! Vart hittar man det mitt i "vintern"? Det kanske finns på Willys, har aldrig tänkt på det då jag inte behövt köpa det vid den här årstiden. Har alltid haft kvar sen sommaren. Ja men det löser sej nog får vi hoppas. Vi ska iaf möta upp Fia-Lotta så hon ska följa med och handla. Sen i mån av tid åker vi nog på ett litet besök hoss mamma/mormor.

Igår va vi som sagt hos finaste Therese och fikade. Lillprinsen va så nöjd med tillvaron att han i stort sett sov hela tiden! Med filten över huvet! Haha! Man såg bara ett par ben sticka fram :)
Efter vi fikat där så hade jag ju lovat Storprinsen att vi skulle åka till pappas jobb, på vägen dit (vilket inte är så långt från Fritsla) så somnade han. Men det gick jättebra när pappa kom och hämtade honom och frågade om han ville åka grävmaskin.. Han är så duktig när han är med i maskinen. Han rör ongenting som han inte får, och han står mellan Nickes ben som ett ljus och kollar på skopan bara! Nicke sa att han lätt skulle kunna ha honom med en halv dag. Kanske får bli när han är lite äldre.
Igår kväll frågade vi honom om han skulle köra grävmaskin när han blir stor.. Svaret va ju givet, "Jaaaaaa"
Med tanke på att han bara sovit ca 15 minuter på hela dagen igår så gick kvällen över förväntan. Inga utbrott eller nånting. Vi va vänner hela dagen igår. Han var väldigt klängig och mammig innan vi åkte till Therese. Så trodde han hade feber men termometern visade inte det iaf. Han va fortfarande lite klängig och mammig under dagen men det avtog så småningom. Dom har ju sånna perioder men jag har aldrig märkt av dom så tydligt som igår. Får se hur han är idag när han vaknar.
För ja! Han sover fortfarande. Klockan är ni i skrivande stund 6,16, och han sover! Det har han inte gjort på flera veckor! Och anledningen till att jag är uppe är för att Lillprinsen vaknade 5,30 och ville ha mat. Då hör jag i Storprinsens babyvakt att han hostar, så jag tänkte att det kanske är lika bra att gå upp för han vaknar snart.. Än så länge så sover han :)

Jag hoppas att nästa år blir nåt utöver det vanliga, då vi haft ett riktigt pissår detta året. Finns väl saker som varit bra detta året men dom är ganska lätträknade. Det värsta är att vi i stort sett kommer starta det nya året med en begravning. Då är det Nickes mosters gubbe som vi ska ta farväl av. Den sista av de 4 som försvann under 2011! Så många begravningar jag varit på under detta året har jag inte varit på under hela mitt liv tror jag..
Usch vad ledsamt det blev nu då såhär på morgonen! Jag ber om utsäkt!

Nu ska jag dricka mitt kaffe och njuta av lignet innan yrvädret vaknar!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0