7:e December 2011

I måndas kom den efterlängtade snön hit och jag blev som ett barn på julafton. Och igår morse när jag vaknade så hade det kommit ännu mer :) Och att se Storprinsens min, när han fick syn på snön utanför fönstret, var obetalbar. Sååå underbart att se han så glad. Visst han kanske inte riktigt fattar vad grejjen är med snö men han såg så lycklig ut. Och när jag hämtade honom på dagis så sa dom att han vart som en helt annan kille. Han hade vart jätteglad och kastat snö och åkte pulka :)
Jag känner så många som inte tycker om snö. Men oftast gäller set bog för att det är svårare stt ta sej fram på vägarna. Men det är då man måste köra med huvudet och, om det behövs, åka en halvtimme tidigare. När det är snö och halt ute får man verkligen inte vara en tidsoptimist. Antingen åka tidigare eller komma försent. Ingen idé att stressa för det är då det händer olyckor. Jag gillar inte heller att köra bil när det är snö och halt. Men med tungan rätt i mun och en näve extra tålamod så går det bra. Man har inte så mycket annat val många gånger. Det finns inget värre än folk som kör som om det skulle vara barmark! Det är ju lixom inte bara deras egna liv dom riskerar när dom kör så..

Idag ska det uppsökas en glasmästare. Har en ljuslykta där glaset gått sönder, så jag ska se om jag kan få någon till att göra en ny till mej :)

Annars tror jag inte att det blir så mycket. Är ensam med barnen heeeela dagen och heeela kvällen. Nicke ska iväg till sin syrra som precis köpt hus och håller på att byta kök.
Det enda tråkiga med detta är att jag får ha detta jobbiga med Leo helt ensam. Att han är en kvällspigg kille är fruktansvärt jobbigt. Ni kanske tycker att det inte låter som ett stort problem. Men när han vaknar runt 18-tiden och ska äta och håller på att småäta och gnälla fram till 21-21,30 så blir det ganska jobbigt.. Och det är inte mycket annat som hjälper. Jag har ingen bra idé på hur man kan få ur honom det här att vara vaken på kvällen.. Hellre på dagen då isf om han promt ska vara vaken.. Så är det nån som har nått bra förslag på hur man kan göra så mottages dom gärna. Jag är ingen kvällsmänniska då jag går upp så tidigt varje dag. Och Nicke är definitivt ingen kvällsmänniska!

Näää, nu tror jag att jag har gnällt färdig för denna gången. Nu ska jag strax väcka storprinsen :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0