Söndag 110529

God morgon världen! Jag vet att ja har varit lite kass på att uppdatera det senaste. Men jag har ärligt talat inte haft tid. Det nya jobbet tar upp mycket av min tid, och lite andra saker som gör att jag faktiskt inte orkar. Vad det är får ni reda på inom en kort tid om jag orkar blogga bara :p NY föresten var heeeelt fantastiskt! Det är verkligen staden som ALDRIG sover.. Full rulle hela tiden! Det var en morgon då jag inte kunde sova som jag bestämde mej för att gå ut och röka lite, klockan var nog 4,30 då tror jag. Redan då var det full rulle. Det tutades från höger och vänster, polissirener och ambulanser hörde man nästan hela tiden. Alla människor ser så stressade ut och man ser verkligen vilka som är turister och vilka som är New York-bor :) Alla är så välklädda hela tiden och ser alltid pigga och fräscha ut. Helt otroligt. Men nåt negativt jag reagerade på va hur mycket små barn det verkligen var ute med sina föräldrar när klockan var runt 22 på kvällen. Barn i 1-2 års åldern. Ja vad gjorde vi då? Dom första dagarna kändes det som att vi imte gjorde nåt annat än o gick o gick o gick.. Hade så sjukt ont i ben och fötter.. Men det va ju så mycket att se, man ville ju hinna med så mycket som möjligt. Empire state building, Frihetsgudinnan, Ground Zero bland annat.. Frihetsgudinnan fick vi nöja oss med att se på lång håll då det va så sjukt lång kö till båten som går förbi henne. Så vi gick i Chinatown för o shoppa istället :D Vi gick på Broadway mot vårat hotell, men insåg att det var lååångt kvar till hotellet så vi beslöt oss för att ta tunnelbanan tillbaka. Bra val! Varje kväll försökte vi hitta ett nytt ställe för o äta middag på och det lyckades vi väl med, men det var mycket likadan mat på alla ställen till olika peng bara. Jag måste säga att jag blev aldrig riktigt nöjd med maten, ingen sån där wow-upplevelse tyvärr.. Men det är väl bara så enkelt att man är van vid maten hemma.. Alltså ska jag berätta om hela veckan får ja sitta här i flera dagar för vi gjorde så sjukt mycket! Men nu har ni fått Ett smakprov iaf så hoppas ni är nöjda :D

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0