120411

Goooo morron goooo morron!

Har sovit som en liten prinsessa inatt :) Vet inte varför men har bara socit så otroligt gott! Vaknade vid 4,20 då Lillprinsen låg och sparkade i sin säng. Han fick nappen och den hjälpte fram tills Nickes alarm ljöd. Så han har fått mat och ligger i sin säng igen. Men han verkar inte riktigt vilja somna. Han ligger och tjatar lite. Får se om han somnar.

Igår åkte jag och Lillprinsen till City Gross och handlade medans Storprinsen va på dagis. Givetvis våldgästade vi mamma/mormor innan vi åkte och hämtade Storprinsen igen :)
Han va så trött efter 3 timmar på dagis så han tvärslocknade i bilen hem och sov i 1,5 timme. Lillprinsen sov när vi kom hem med men för att han skulle sova på eftermiddagen så va jag tvungen att gå och väcka honom.
Hans lunch igår gick jättebra. Han åt som en häst. Gapade när varje sked kom :) Nu börjar det allt likna nåt, men ropar inte hej än "/
När Storprinsen vaknat va det dags att peta i honom lite mat med. Igår fick det bli korv och makaroner.
Jag hade ju städat och fixat i hans rum medans han sov. Så efter maten gick vi upp och lekte lite. När han kom in i rummet så sa han "Wow! Mitt fina rum!" :) Värmde jättemycket i mammahjärtat!

När Lillprinsen hade stoppats i säng så satte jag Storprinsen i ett bad. Nicke skulle iväg på möte så va lättare att göra nåt med han då han ibland blir väldigt ledsen när pappa åker iväg. Så han glömde det ganska fort :) Efter badet var det dags för kvällsvällingen och sedan tandborstning och sängen.
Igår fick jag gå upp till honom då jag hörde att han va på väg ut (hans dörr är lite trög så han kan inte alltid öppna den) Så när jag kom upp så stod han innanför dörren så sa han "Jag inte sova mera" "Joo det är ju natten nu" Sen så bäddade jag ner honom och gick ner. Sen somnade han :)
Så då plockade jag fram lite godis till mej. Och givetvis när jag har fjärrkontrollen alldeles för mej själv så är det bara skit på teven! Jag börjar förstå varför dom oftast har möten på Tisdagar! Det är då det inte är nåt av värde på teven. Så då kan det kvitta att va hemma! :) Haha! Det slutade iaf med att jag gick och la mej och läste min bok. Blev inte så många sidor dock då mina ögon grusades igen väldigt snabbt! Men jag vaknade till när Nicke kom hem men tänkte att det inte va nån idé att orata med honom för då kan jag inte somna.

Idag är det BVC och 6-månaders läkarkontroll som gäller! Jag vet, han är ju bara 5,5 månader men det är så att läkaren har väldigt många barn att kolla på och väldigt lite tid att göra det på. Så då får det bli såhär. Ska bli kul och se om han kallar honom för tjock idag med. Han gjorde det (indirekt) vid 1-månads kontrollen! 1 månad!!
Ha frågade till och med om jag kanske kunde dra ner på hans matintag då han tyckte att han kanske åt lite för mycket! Men herregud! Ska jag "banta" min 1-månads bäbis? Nä du! Han får äta det han äter. Jag har hellre en "tjock" och nöjd bäbis än en supersmal och onöjd bäbis som gnäller och är hungrig hela tiden!
Efter BVC så är det hem som gäller. Storprinsen hämtas 11,15 och eftermiddagen spenderas hemma. Pappa ska till verkstaden ikväll och jobba så vi blir ensamma idag med. Så jag hoppas på större utbud på teven ikväll :) Haha!
Så om någon är sugen på kaffe i eftermiddag är ni hjärtligt välkommna!

Thats all folks!
Försök nu ha en underbar dag trots att det regnar och kommer fortsätta med det under nästan hela veckan "/ Vi behöver det dock så inte våran brunn sinar. Och mej kvittar det faktiskt vad det är för väder!


Kommentarer
Fiddeli

Gomorron min morronpigga pussgurka :) Kramelikram

2012-04-11 06:25:17




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0