120416

God Måndag Sverige!

Jag har inte så mycket att skriva idag (tror jag) men jag ska väl försöka med ett litet inlägg iaf.

Gårdagen va lugn och fin. Vi åkte och fikade en snabbis hos mamma/mormor på förmiddagen och väntade in att apoteket skulle öppna.
Jag frågade på apoteket om den här allergimedecinen när barnen har Vattkoppor. Nej, han är inte ute och snurrar! Det finns en allergimedecin dom kan ta. Dock va Storprinsen för liten för det. Men gon sa även att läkarna vid vissa tillfällen kan skriva ut "Tavegyl" en klåddämpande lösning. Och den har vi hemma! Han fick den när han hade fått dom här "virusprickarna" Så då sa hon attbi kunde ge honom det! Perfekt!
Sen va vi förbi fina Fia och fick lite mer Aloe Vera kräm till honom. Han tyckte det va lite obehagligt att bli insmord med det. Men jag sa bara att det inte kliar så mycket då. Så då gick det bra.
Han va väldigt hängig under dagen igår. Han orkade leka kanske 10 minuter sen bäddade han ner sej i soffan och vilade lite. Han hade inte heller någon vidare matlust "/ Jag gjorde pannkakor till honom men han åt bara en halv. Vi försökte även senare att få i honom nån mer pannkaka men ha ville verkligen inte ha.
Får se hur han är idag. Det är ju tur att han dricker välling då. Så man kan slänga till honom en flaska om det skulle vara så.

Idag är det hemmadag. Av flera anledningar. Dels för att han är sjuk och dels för att jag inte fick bytt mina däck igår. Men ska faktiskt bli skönt att vara hemma! Men ikväll kommer mina sommarskor på. Nicke skulle förvisso jobba ikväll men ha skulle byta däcken först! Bäst för honom! Äsch! Jag klarar mej ganska bra utan bilen.
Men det är ju skönt och ha den körbar om det skulle vara nåt.

Farbror Johan va här igår och bytte däck på sin bil. Storprinsen blev lika glad som alltid när han fick syn på honom. Chicko (hunden) kanske inte va så jätteimponerad över att bli jagad över hela huset.

Idag ska vi göra det där berömda samtalet till dagis igen. Tycker inte jag gjort annat nu det senaste än och ringt dit för att säga att han är sjuk. Nu har han väl säkert smittat några barn på dagis med. Dom smittar ju 5 dagar innan det bryter ut så nån liten stackare han han väl smittat "/

Nej! Nu har mina barn kommit upp så nu ska det mysas!

Ha en helt fantastisk dag allihopa!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0