Jobb vs Mammaledig

Oj vad jag längtar tills jag ska få börja jobba.
Nu tror/tycker ni säkert att jag är dum i huvudet som inte vill vara hemma med mina barn. Det finns inget bättre än att vara hemma med mina troll!
Men (!) jag/vi har ett litet problem. Storprinsen äter ju inte ordentligt hemma. Vi har försökt med allt, då menar jag allt! Allt från att han får gå hungrig när han vägrar äta till "belöning" om han äter bra.
Ingenting fungerar! Och detta tar otroligt mycket på krafterna och psyket. Och jag hoppas att han nu kommer få gå 5 timmar 3 dagar i veckan på dagis, för då får han äta med de andra barnen och kanske resulterar det i att han äter bättre hemma.
Och när jag väl börjar jobba ordentligt så kommer han äta med de andra barnen varje dag!
Det är inte så att jag är orolig för hans hälsa och vikt. Utan det att han (som säkert många andra, även jag) blir på ett ruskigt dåligt humör när han inte får i sej mat.

Om det finns någon där ute som har ett ruskidunder knep på hur jag/vi ska få honom att äta riktigt så mottages det väldigt tacksamt!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0