2:a Januari 2012

Då har vi påbörjat det nya året. Vi hoppas att det ska bli ett bra år fullt med nya drömmar och möjligheter. Inga tråkigheter!
2011 bjöd på mycket tråkiga besked redan i februari, så det var nästan bäddat för tråkigheter resten av året. Och så blev det! Jag har redan berättat i tidigare inlägg vad det är för tråkigheter som infann sej hos oss så jag tänker inte ens nämna dom!
Men vi börjar 2012 med en begravning, och vi hoppas att det kommer vara den enda detta året. Så många jag va på förra året har jag nog inte varit på i hela mitt liv.

Nyårsafton spenderades i goda vänners sällskap. Lugnt och sansat var det. Grillen startades upp som vanligt, och det var den godaste måltid jag ätit på mycket, mycket länge.. Resten av kvällen va hättelugn! Vi spelade lite spel och tjôtade skit! Barnen lekte hej vilt..
Vi kom i säng runt halv 2. Somnade vid 2. Sen vaknade storprinsen vid 3 och inte kunde somna om. Vid 4 vaknade lillprinsen (som sovit sen 19,30) och ville ha mat. Vi somnade om och vaknade klockan 8. Då upptäcker jag att storprinsen inte är kvar i sängen och en panikänsla uppkommer. Tills jag hör dom på övervåningen. Puh! Då hade han vaknat och va sugen på att leka med William :) Så att vända handtagen på dörrarna här just nu är ganska överskattat.. Haha!

Gårdagen spenderades hos syster yster i Varnum. Det bjöds på fika och mat.. När vi skulle åka hem bestämde vi oss för att göra ett stopp hos Nickes chef. Cheesecake och kaffe fick vi där! Haha! Det är minsann inte alla som kan åka hem till sin chef en söndageftermiddag och fika. Och känna sej så välkommen som man alltid gör det. Man blir så sjukt avslappnad när man kommer dit! Underbara människor!
Klockan flög som vanligt iväg och den blev 18,30 innan vi kom därifrån.. Då var storprinsen riktigt trött! Så han åt sin välling och stupade i säng..
Jag och Nicke myste ner oss i soffan och tittade på Transformers.. Jag har aldrig riktigt gillat dom filmerna, men den va faktiskt riktigt bra.. Underskattade filmer tror jag..

Idag blir det att försöka ordningsrälla lite rutiner som blivit förstörda under helgerna nu. Se om jag kanske kan städa undan julen med. Det får ta den tid det tar känner jag. Min energi är inte på topp. Men den kommer väl krypandes till slut..

Hoppas ni får ett bra nytt år och en trevlig dag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0