120312

God måndag gott folk!

Helgen slut! Ny vecka och nya tag!

Idag ska vi försöka se till så mina bromsar blir bytta! Dejten blev ju som sagt inställd i fredags! Men nu måste det fungera idag :) Men allra först ska Storprinsen till dagis och busa av sej lite. Sen får han åka till mojmoj!
Sen blir det hem och elda lite och försöka ta tag i kaoset! Ja! Hemmet ser ut som ett kaos! Jag har inte orkat ta tag i det dom senaste dagarna. Vet inte vad det varit men nåt har gjort att jag inte haft någon som helst lust.
Ska försöka tvätta lite med. Tvättade 2 maskiner igår. Storprinsens termobyxor, överdragsbyxor och 2 jackor fick hänga ute och torka :) Och gudars vad fort dom torkade sen då :) Härligt värre. Hängde ut tvätt redan förra helgen och det luktar ju så fantastiskt gott!
Brukar hänga ut våra sängkläder när det är bra väder men har upptäckt att det ryker mer än vanligt ifrån grusvägen så vill inte göra det nu :(

Igår gick vi igenom lite kläder vi fick från Nickes kusin. Vi får de kläderna som hennes pojkar inte kan ha längre. Bara bra för oss :) Nu börjar det bli ganska stora storlekar så det får ligga nerpackat ett tag till. Märkte häromdagen att Storprinsen inte kan ha thocka långärmade tröjor i storlek 92 för dom är lite korta i ärmarna. Herregud! Han kunde ju ha det för 2 veckor sen! Vad händer! Jag får panik! Han växer så fort nu! Så numera har han 92/98 i kläder och det är kanske 2 månader sen jag rensade ur hans 86 kläder! Suck! Så det är himla tur att vi får massa från Nickes kusin så man inte behöver köpa allt :) Lite vill man ju ändå köpa nytt men långt ifrån allt. Ska denna månaden ska och köpa nya skor till han :) Det har vi med fått massa men inget som är i hans storlek direkt :(
Så hoppas Skopunkten fått in lite kul skor tills vi ska dit :)

Igår eftermiddag var vi ju bjudna till Farfar och Nina på middag! Barnen passade på och somna båda 2 innan vi skulle åka och sov ju givetvis längre än väntat så vi fick väcka båda 2 "/ Me sen vägrade Lillprinsen somna i bilen så han va ju kanske inte på sitt bösta humör! Men det går ju bra om man busar och skojar med han lite :) Men sen stenslocknade han i bilen.
Och jisses vilken god mat hon hade ordnat till. Grillat! Mums! Kyckling och kött. Majskolvar, tomater, potatisgratäng, tsatziki och massa gott! Va ju så man rullade därifrån :D

När vi kom hem var jag helt slut. Barnen fick på sina pyjamasar och sin mat och sen i säng. Jag stannade inte uppe så länge jag heller då mina lgon gick i kors! Och jag har faktiskt sovit hela natten! Inte vart uppe eller vaken en enda gång! Sen ljöd ju "alarmet" 4,55! Men det kan jag godta faktiskt när man fått sova såpass bra. Men det verkar som att han vill ha mat då oavsett vilken tid han får mat på kvällen. Igår fick han ju senare än vanligt men vaknade ändå samma tid! Det är nog övergående det med skulle jag tro! Väntar med spänning tills vi kan flytta han till sitt rum. Men nu är jag lite sådär lver det med tanke på att han vaknar då kl 5! Kanske ska vänta till han sover natten igenom. Ah vi får se!

Nu verkar det som att Storprinsen vill komma upp :)

Ha en underbar dag i det fina vårvädret! Det ska jag försöka ha iaf!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0