2/3-2012

Då va det äntligen fredag idag. Numera ser jag faktiskt fram emot fredagarna och helgen. Nicke har inte jobbat på flera flera helger nu :) Och han ska inte göra denna helgen heller :D
I helgen blir det födelsedagsfika för dom närmsta i familjen.
Min syster var ju som sagt här igår, och Storprinsen var överförtjust över att hans moster var här :) Det skulle lekas, busas, mysas och kramas hela tiden. Så det var full rulle på honom kan man säga. Hon skulle ju bjuda oss på middag :) Det serverades ett enormt lammlår med potatis, brysselkål, sås och sallad. Jag har alltid varit skeptisk till just får! Alla säger att det är så segt och inte alls gott. Men det var faktiskt hemskt gott, men det är nåt med konsistensen på köttet som var lite konstigt. Men det va ju gott och det är säkert en vanesak med konsistensen :)

Jg gav mej på att för första gången i hela mitt liv baka kärleksmums igår! Allt gick jättebra fram till dess att glasyren skulle på. Tyckte den kändes lite väl tjock. Ja det är väl inte så konstigt när man glömmer hälla i det smälta smöret!! Gahh! Men det fixade syster till sen när hon kom. Hon delade den på hälften och gjorde en "dubbelkaka" sen gjorde vi en ny sats glasyr och hälde på! Oj, oj, oj så gott det blev!
Efter maten blev det soffhäng! Jag var totalt slut och somnade på soffan! Trevligt sällskap jag är :) Jenny väckte mej vid 22 när hon skulle bege sej hemmåt. Så då gjorde jag mej redo för sängen. Sovit jättegott inatt fram till dess att Lillprinsen vaknade 4,30! När jag va uppe för att värma hans mat tyckte jag att jag hörde Storprinsen. Jag matade Lillprinsen och gick sen upp för att sätta på mitt kaffe. Och ja! Storprinsen va vaken! Suck! Klockan va ju bara 5! Inget att göra åt tyvärr!
Så vi har haft riktig mysstund nu på morgonen och Lillprinsen vaknar säkert snart.

Idag blir det en sväng till stan och Volvo! Min bil luktade konstigt och det rök om den när jag kom hem igår efter jag lämnat Storprinsen på dagis. Ficka panik och slet ut Lillprinsen från bilen. Messade till min kompis och frågade om hennes man (som är mekaniker) jobbade i närheten och kunde kolla på den. Men det kunde han inte. Men fick iaf tag på "våran" mekaniker på Volvo. Och han stillade min oro genom att säga att det är nog "bara" bromsen som låst sej och blivit så varm. Så när jag sedan skulle hämta hem Storprinsen så gjorde jag en tvärnit och det verkade som att det kanske lossnade. Men mina bromsar bak skrapar lite så han måste kika på det med "/ Så ska dit idag och få domen. Vi har även pratat om att sälja den gamla trotjänaren. Den har ju ändå funnits i familjen under 4 år nu. Så ska se om jag kanske kan få en värdering på den idag. Så får vi se vad det kan bli :) Jag vill gärna ha en V50 men är ganska osäker på om jag får in 2 barnvagnar i den. Kunde ju gå över till grannen och kolla, dom har en V50 :) Kunde ju testa iaf!
Helst av allt skulle jag vilja ha en XC60 :) Meeeen det tillåter INTE våran ekonomi :( Tycker dom är så fina! Får se om det blir nåt bilbyte det närmsta :)
Det dumma är ju att våran inte är nybesiktigad så får väl iaf vänta till dess. Den ska in senast sista Maj :) Just de! Jag hade ju fått en tid för det men måste ändra den ju! Kom ihåg, kom ihåg!

Nää men nu vaknade Lillprinsen då!

Have a najs day! :)


Kommentarer
Fiddeli

Så härligt att läsa din blogg, din glädje smittar å förgyller hela dan<3 Kram Pussisgurkan

2012-03-02 06:52:30



Jessica

Gud va roligt att läsa sånt här :) Värmer mitt hjärta! :) <3

2012-03-02 06:56:51
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se/



Anna-karin

Hoppas du får en underbar helg med dina närmsta :) kram!





Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0