...

Tänkte jag kanske skulle ta och berätta för er vad det är som gör att jag inte sovit inatt och vad som gjort att jag vart depp hela dagen.

Igår när vi precis lagt oss så fick jag ett sms där det står att min svärfar har försökt ringa mej. Nicke blir hemskt nyfiken och går och ringer till honom. Jag ligger kvar i sängen och njuter av min bok så länge. Tills han kommer och ber mej komma ut i vardagsrummet. Då berättar han att hans fasters gubbe tagit livet av sej! Jag sätter mej på bordet och frågar om han skämtar (det va ju inte så kul kom jag på) Han va ju här på dopet för guds skull!
Genast faller mina tankar på min pappa. Kanske ska berätta bakgrunden med, för er som kanske inte känner mej för väl eller kanske inte alls.

Den 11/2-1999 är dagen som förändrade mitt liv totalt. Jag är nästan 15 år gammal när min pappa bestämmer sej för att ta sitt liv. Att inte vilja finnas kvar i våra liv, se oss växa upp. Man var väl kanske redan en arg tonåring, men detta gjorde ju inte saken bättre. Och när man är såpass ung som jag då var så sörjer man inte på samma sätt. Men jag vet att jag var mest förbannad på honom! För att han valde att göra som han gjorde. Så egoistiskt! Så jag sörjde inte honom på det sätt man kanske skulle gjort! Men det har jag bittert fått ångra under senare år. Det har jagat mej nästan!

Så när vi nu fick detta beskedet igår så revs det upp massa tankar och känslor hos mej som jag inte trodde fanns! Jag grät som en stucken gris och har sovit så fruktansvärt dåligt inatt.
Dagen idag har varit minst lika jobbig. Det är verkligen inte bra att vara ensam när man är deppig. Då tänker och grubblar man ännu mer.

Men "som tur är" så stod vi inte dom så nära eller vad man ska säga. Vi hade inte så bra kontakt med dom. Så själva helheten av att han är borta gör inte så ont (det lät inte bra men vet inte hur jag ska förklara)
Det sjukaste av allt är att detta är det 5:e dödsfallet på 1 år nu! Nu får det fan vara bra med eländet! Jag vill kunna njuta av mitt liv och min familj! Inte trippa nervöst på tå och vänta på nästa tråkiga besked!

Fuck!!


Kommentarer
Linda T

<3<3<3<3 jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men jag vet hur hemskt det är att få veta att en familjemedlem inte längre finns kvar i livet.



Skickar massa kärlek till dig och familjen. kram

2012-03-07 20:02:14



Anna-karin

uscha då Jessica! visste att din pappa va borta men inte att han tog livet av sig! fy!! förstår att det river upp gamla sår och känslor mm...kram

2012-03-07 20:06:02
URL: http://fembarnsmammanannakarin




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0