Löööördag

Jaha, lördag idag! Idag kommer grabbarnas moster, kusin och mormor på besök. Lite födelsedagsfika blir det. Ska ta mej i kragen och dammsuga av nu på morgonen innan dom kommer. Sen ska jag kasta mej i duschen och möjligtvis inte gör speciellt mycket mer under dagen. Jag har lovat Storprinsen "Ankpaka" till lunch idag. Han stod och kollade in i mormors kylskåp igår och sa att han ville ha det. Men hon hade ju inga. Så då sa jag att jag kunde fixa det idag.

Gårdagen var lite krånglig för mej. När vi skulle ge oss iväg till volvo så startade inte min bil. Jag visste direkt vad problemet var och jag blev så arg på mej själv när detta är andra gången jag gör så. Där jag parkerar min bil är det ytte pytte lite lutning, och har man då lite för lite bensin i bilen (inte så så att bensinlampan tänts) så startar inte bilen för att bensinpumpen sitter bak på min bil! Så då började jakten på en skvätt bensin! Men båda mina närmsta grannar hade åkt hemifrån och dom andra hade fullt upp och var inte heller hemma! Suck! Fick ringa min mekaniker på Volvo och förklara att ja är dum i huvet som ställde bilen så! Så jag får komma på måndag istället. Tur att man är kompis med mekanikern för annars hade det nog inte blivit så bra. Haha! Men efter många om och men fick jag en slatt bensin. Våran granne när vi bodde i det andra huset va så snäll och kom ner med en slatt! Så när bilen startat packade jag in grabbarna i bilen och åkte till mormor, Storprinsen skulle ju vara där medans jag var på volvo och han blev så ledsen när jag sa att han inte kunde åka. Så jag fick gottgöra honom och åka ändå. Han stannade hos mormor medans jag och Lillprinsen åkte till affären. Han verkligen ÄLSKAR sin mormor. Mamma existerar inte ens när mormor är i närheten. Lite skönt men ändå jobbigt!
Vi va hemma igen lite efter 16 och då skulle maten göras. Vi gjorde hamburgare! Väldigt underskattad mat. Gott och lätt att göra. Lillprinsen somnade runt 18,30 och sov då för natten. Och Storprinsen la sej vid 19,15 ungefär. Själv va ja så trött så jag satt och halvsov innan klockan va 20 :) Haha!
Sen vaknade jag till Lillprinsens ljuva stämma 5,15! Sen dess har jag vart vaken. Måste ju få min egentid på morgonen! Annars är jag på dåligt humör resten av dagen och det är ju ingen som vill :) Haha!

Haha! Storprinsen fick post igår! Tyckte det va så mysigt! Ett kort på 3 apor som låg på stranden i Krabi-Thailand. Så det va från Farfar och Nina som skrev att dom hade det bra och att dom saknade honom! Sött!

Nää nu har hela huset vaknat så får väl umgås lite med dom :)

Have a nice day!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0