Lördag 17/3-2012

God morgon Sverige!

Då va det Lördag idag. Nicke har precis åkt för att hjälpa sin pappa flytta. Och jag står inte utan bil :)

Idag får vi besök av grabbarnas moster och lilla kusin prickikorv :) Så nu hoppas jag att åtminstone Storprinsen får Vattkoppor :) första gången jag verkligen vill att han ska bli sjuk! Lika bra att han får det så tidigt som möjligt. Vi försökte förra året när min kompis Cissi's barn hade vattkoppor. Men det blev inget då tyvärr. Kan ju lika gärna passa på ni när jag går hemma så slipper man VABBA sen ist. Men jag vet inte hur det är med Lillprinsen, vissa säger att små barn inte kan få Vattkoppor innan dom blivit 6 månader och vissa säger att det är en myt! Någon som vet nåt om detta??

Igår så va vi hemma hela dagen! Det va riktigt skönt faktiskt trots att det verkade som att tiden stod still. Men när jag drack mitt förmiddagskaffe så slöade jag till givetvis och jag orkade inte städa mer "/ Men jag har bara dammsugning kvar i huset. Men å andra sidan så vek jag in två maskiner tvätt och gjorde lite andra smågrejjer. Så det va ju inte så att jag satt på arslet hela dan :D

Storprinsen behagade att sova lite mer än 3 timmar igår eftermiddag, så det blev jättesen "lunch"! Så skönt att han kan sova trots att han inte ätit lunch innan han somnar. Så vi åt inte tillsammans med pappa när han kom hem.

Igår provade jag att ge Lillprinsen mosad banan! Åh vilken höjdare! Han gapade efter skeden hela tiden :) Haha! Så blev ju Storprinsen lite sotis och ville med ha banan, ett under att jag inte behövde mosa den åt han :D
Jag tror att hans utbrott på dagarna handlar om just svartsjuka! Ibland kan han va helt olidlig. Men igår va han på sånt toppenhumör hela dagen och hade bara ett (!) utbrott på hela dan. Tror även att hans humör är en bidragande orsak till min huvudvärk på mornarna. Att jag inte är riktigt avslappnad när jag går och lägger mej på kvällen. Att irritationen sitter i och det är därför jag "biter" på nätterna.

Åhhh, måste tömma byrån idag. Nicke har ju med sej massa möbler hem idag "/ Så måste hitta en ny plats för alla DVD-filmerna. Har fått sätta en barnspärr på det skåpet med alla filmerna för Storprinsen hade en period (när han va mindre) då han drog ut ALLA filmerna, så fick jag plocka in dom igen. Efter ett x antal gånger så va jag lite trött på det och satte dit en barnspärr :) Sen har det ju funkat kanon :) Älskar barnspärrar!
Så det måste jag ju göra idag. Annars inga direkta måsten tror jag. Förutom det där j****a eldandet. Åhhh vad jag längtar tills vi kan elda var 3-4 dag! Men det dröjer nog inte länge till dess om det inte kommer mer snö nu. Men dom har inte sagt nåt om snö dom närmsta 10 dagarna iaf :D Men får nog räkna med ett bakslag till iaf. Det är ju trots allt Mars fortfarande!

Nääe! Nu ska jag ta och mysa lite med mina grabbar. Just nu är det Händige Manny på teven. Inte mitt favoritprogram men Storprinsen gillar det. Men allra helst vill han väl se "Piratisar" :)

Nää! Mystajm!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0