Lördag 10/11

God Lördag!

Lördag...

Sitter med mitt kaffe, tittar på teven. Kan inte påstå att det finns så mycket sevärt en lördagmorgon klockan 5,52! Men (!) det är tyst, det är bara jag vaken, (och katten) it's mytime!

Idag har vi absolut ingenting planerat alls. Pappa Nicke ska iväg och gräva en stund. Vad jag och barnen ska hitta på vet jag inte.
Men ska Storprinsen vara på dåligt humör vet jag inte om jag könner för att vara hemma själv med honom. Men mitt bensinkonto säger något helt annat tyvärr.
Har vart mycket bilkörande nu. Onödiga resor. Men men, har man inte huvudet med sej så blir det så.

Inskolningsdag 4 gick jättebra. Jag var inte med dom länge alls.
Jag åkte hem och grejade lite, sen åkte jag till Sexdrega för att skicka iväg lite paket.
Sen va det nästan dags att hämta hem gangstrarna. När jag kom så hade dom nästan ätit färdigt.
Igår serverades det Cowboysoppa och pannkakor till efterrätt. Storprinsen hade ätit en portion sopoa och nästan tre pannkakor. Och Lillprinsen hade ärit en och en halv portion soppa och nästan en och en halv pannkaka :)
Dom gillar soppa tror jag :)
Synd att inte jag är nåt förtjust i soppa så det blir inte mycket av det här hemma.

Eftermiddagen va lugn hemma. Pappa Nicke va hemma tidigt från jobbet. Han va bara borta och lastade skopor som han ska ha med sej idag.
Annars va det lugnt.
Lillprinsen sov en stund på eftermiddagen (tack och lov) Pappa Nicke och Storprinsen tog ett bad medans jag och Lillprinsen lagade maten.
Igår blev det egengjorda klyftpotatisar, helstekt fläskfilé och beasås! Mums!

Vad ska alla hitta på idag då?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0