Fredag 21/9

God fredag!

Blev ingen dagiskörning igår. Storprinsen brstämde sej för att ta sovmorgon till 7,40. Jag misstänkte att han skulle vakna med feber, det är bara då han sover så länge. Men nä, han hade bara lite hosta.
Vid 9,30 begav jag mej mot det där hemska stället som även kallas tandläkaren "/ Uscha!
Det gick bra, det jag trodde va en spricka va bara lite tandsten. Så det plockade dom bort och grejjade. Men jag ska dit på tisdag igen för att fixa min spruckna visdomstand. Hon ville inte dra ut den. Kan det bero på att lagning är dyrare kanske?!
Gahh! Jag kommer bli ruinerad.
När jag kom hem så kastade jag in ved och tände upp i pannan. Sen förberedde jag lite lunch.

Efter lunchen så myste och busade vi lite. Jag satte upp våra sänglampor, som jag bett Nicke om i 2 år eller nåt. Det tog 10 minuter på sin höjd!
Blev så bra så :)
När pappa Nicke kom hem så fixade vi lite kvällsmat.
Sen så va det bus och mys innan barnen gick och la sej..

Idag så kommer rörläggaren och ska fixa våran golvvärme i vardagsrummet som inte har fungerat på hela veckan. Det börjar bli riktigt kallt härinne nu då det är den enda värmekällan vi har här.
Går till och med ner i pannrummet för att röka för att inte släppa in mer kyla.
När han har varit här så packar vi in oss i bilen och åker mot stan för lite helghandling. Ska åka förbi Fina Fia med för att hämta upp ljusstakar och en "välkommenskylt" hon gjort till mej :)
Får se om vi hinner träffa Bobbo en sväng med. Om han är hemma när vi är inne i stan dvs.

Ja nä men annars blir dagen lugn. Ikväll är det fredagsmys! Storprinsen håller stenhårt på det! Igår sa han:
"Mamma, du får inte glömma köpa fredagsmys."
Jag glömde köpa det en gång och då blev det panik. Men jag lyckades få han att tänka på annat när jag istället poppade lite popcorn :)
Men idag ska jag komma ihåg :D

Hoppas ni får en fin fredag!

~ Puss & Kram

Dom fina ljuslyktorna som Fina Fia gjort

 

Lillprinsen övningsgår för fullt :)

 

Övertrött kille :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0