Onsdag 12/9

God Onsdag!

Efter en hel natt med sömn känner jag mej som en prinsessa.. En snorig prinsessa dock. Men dom kan ju med bli förkylda väl.

Blev som sagt inget dagis för Storprinsen igår. Kände inte riktigt att jag hade lusten att väcka honom bara för det när han väl hade somnat.
Men vid 10,15 nånting fick jag packa dom i bilen och ge mej av till BMM ändå. Jag skulle ju få min spruta :)
Vi träffade Bobbo som va i stora staden Svenljunga :) Han skulle hälsa på en kompis.
Vi åkte hem och grejjade till lite lunch. Lillprinsen tog en nap och jag och Storprinsen myste i soffan med glass och film efter lunchen. Blev inte allt för mycket uträttat igår. Trots att jag kände mej pigg så tog jag det lugnt!
vid 15 så åkte vi mot stan för att fika hemma hos mormor och fira Bobbo som fyllde år :)
Va hemma runt 19,30 tiden igen och då va det läggdags för grabbarna.
Själv va jag inte trött men Nicke gick och la sej ganska tidigt.

Idag blir det dagis för Storprinsen. Jag och Lillprinsen åker hem och myser. Han ska väl i vanlig ordning sova bort våran tid ihop :) Haha! Men jag har tvätt att ta hand om och måste elda i pannan idag så det gör inte så mycket då :)
Annars blir det en lugn hemmadag.

Ansvarig för barnomsorgen ringde igår angående Lillprinsens dagisplats. I och med att läget med lokalbrist är som det är så har hon lite svårt att hitta platser till alla barnen som nu ska börja till hösten. Så hon ville kolla av läget med mej hur bråttom det är att han får en plats. Jag sa att helst ser jag att han får börja så snart som möjligt men att det inte riktigt är nån brådska heller.
Man vill ju egentligen spara några dagar men finns det inget annat alternativ så får det ju bli så. Så om det vill sej illa så är jag hemma ända till Januari. Det är ju lite ett beslut som jag måste fatta med. Hann inte riktigt diskutera detta med Nicke igår. Men får göra det idag. Känns lite motigt att va hemma såpass länge till. Men har man inget val så..
Så nu går hjärnan på högvarv kan man säga..
Skulle gärna vilja börja jobba snart.. Men finner ingen bra lösning på det hela..

Hoppas ni får en bra dag allihopa!

~ Puss & Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0