Torsdag 13/9

God Torsdag!

Ska inte ropa hej än men tror faktiskt inte förkylningen blir värre än såhär :) Hoppas kan man ju :)

Gårdagen va relativt lugn. Jag tvättade lite och grejjade. Men annars va det inte mycket. Hade ingen riktig ork eller lust igår. Jo! Jag skrev faktiskt mitt CV med! Duktig tjej! :)
Så jag mailade det till min syster i Norge så hon ska läsa igenom det och se vad hon tycker :) Jag är ju urusel på sånt här. Men det personliga brevet har jag inte fått ihop än, tycker det nästan är lite jobbigt att skriva om mej själv "/
Iaf! Nickes syster och hennes kille va här igår en stund. Dom åt lite kvällsmat med oss.
Sen hade vi lite soffmys innan barnen gick och la sej.

Själv satt jag uppe och tittade på "Efterlyst" igår. Och gårdagens avsnitt gjorde mej så förbannad.
De tog upp det här om mannen som ramlade ner på tågspåret och blev sedan rånad och lämnad åt sitt öde. Han blev påkörd av tåget som kom 10 minuter senare.
Han överlevde men fick svåra skador! Han fick amputera halva ena foten och kommer att få gå på rehabilitering i flera månader.
Nu undrar jag: Hur kan en människa vara så hänsynslös att man låter en medvetslös man ligga kvar på tågrälsen efter man rånat den. Hade det velat sej riktigt illa kunde han lika gärna dött och då hade väl straffrubriceringen blivit en helt annan antar jag. Dessutom fick ju inte mannen som rånade honom med sej så mycket mer än telefon, plånbok och en guldkedja. Är det värt att "skita ner sej" för det?
Jag hoppas han åker dit så det ryker om det! Tyvärr blir det väl inget långt straff för "grovt rån"
De hade ju bra bilder på honom så chanserna att han åker dit är väl stora! Hoppas jag iaf. Och att ingen skyddar honom! Jävla äckel! Ursäkta uttrycket!

Idag blir det nog inte så mycket heller. Dagiskörning typ.
Idag ska min stora kille gå till skogen med dagis :) Åh, han börjar bli så stor! Så idag ska det packas matsäck innan dagis :)
Vi pratade lite om det igår jag och han. Jag frågade vad han ville ha med sej i sin matsäck. Han ville ha en macka och festis :)
Ska försöka fylla i den nya texten i vardagsrummet med :) Tittade på den igår och tänkte jag skulle gjort det men det kom nåt emellan.
Och jag hittade en jättefin som kommer passa bra i hallen med :) Så det blir nog min dag :)

Hoppas ni andra får en bra dag! :)

~ Puss & Kram


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0