Onsdag 13/2

God Onsdag!

Idag vaknade Storprinsen übertidigt! Lite innan 5 kom han ner "/ Kommer bli en riktigt lång dag.
Lillprinsen fick komma hem igår, eller ah båda två för den delen, Storprinsen ville inte vara kvar när han såg att jag kom och hämtade Lillprinsen. Och jag kände att det spelar ingen roll. Får inte mycket gjort när jag har Lillprinsen hemma ändå.
Vi åkte för att hämta världens bästa mormor.
Hade det inte varit så att jag hade betygssamtal igår och får inlämningsuppgift på Torsdag som ska vara inne på fredag så hade jag inte brytt mej. Då hade hon inte behövt att komma.
Fick lite dåligt samvete när jag frågade henne. Men snäll som hon är så hjälper hon till ❤

När vi kom hem igen så gjorde vi lite lunch och sen var det dags att Lillprins sov lite och jag tände i pannan och förberedde mej för mitt betygssamtal.
Betygssamtalet gick bra, han ställde sånna frågor jag inte hade en aning om egentligen. Men jag fick till det ganska bra :) Och mitt slutbetyg på hela kursen blev ett C :) Jag är riktigt nöjd!

När betygssamtalet va över så satte jag igång med att rengöra den nya kylen. Oh fytti rackarn vad det såg ut! Fick ta ur alla hyllor, ta av "ramen" och diska allt noggrant! Sen skrubbade jag ur hela kylskåpet med klorinspray! Kökets bästa vän :)
Tror det är världens bästa rengörningsmedel! :)

När vi skulle äta lite kvällsmat så såg jag att Lillprinsen satt och skakade, han hade feberfrossa! Usch vad hemskt det va att se. Aldrig sett Storprinsen ha det så det va lite nytt.
Men han åt lite iallafall. Jag testade det här med varm röd saft för hostan, och ja det drog ner det lite faktiskt. Och han tyckte nog det va gott med för han drack upp alltihopa.
Tempade honom och den stannade på 39,1! Uscha!
Dumma feber försvinn! Han fick Ipren och vanlig hostmedecin innan han gick och la sej. Och han har sovit hela natten.

När barnen lagt sej så plockade jag fram mina skolböcker och pluggade lite, iom att jag inte pluggade nåt på eftermiddagen.
Satt uppe till 22, sen sa mina ögon och hjätna godnatt..

Idag blir det en lugn pluggdag. Båda barnen blir nog hemma idag. Tror att det är så att Storprinsen blir näst intill ensam på dagis idag. Och då spelar det ingen roll. Eftersom det är sportlov så får ju inte 15-timmars barnen gå då dom är s.k "gratisbarn"
Jag ska ringa ner och höra sen. Han kanske kan åka ner ett par timmar iallafall.

Idag ska jag ge mej på frysskåpet med. Men efter en snabb inspektion så såg jag att det iallafall inte va sååå farligt..

Men hoppas ni får en fin Onsdag idag!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0