Torsdag 21/2

God Torsdag!

Börjat sova bättre på nätterna. Det är ju skönt :) Nackdelen är att ju bättre jag sover desto tröttare är jag på morgonen. Men sover jag dåligt är jag trött för det. Aldrig får man vara nöjd :P

Min motivation har inte riktigt infunnit sej denna veckan. Jag förstår inte riktigt varför. Det är inte så att jag pillar med nåt annat heller. Utan jag bara sitter, dock med skolböckerna framför mej.
Igår gjorde jag iofs nästan alla uppgifter till kapitel 5, som jag egentligen ska göra nästa vecka. Så jag ligger ju ganska bra till egentligen. Men fattar jag nåt då? Det är väldigt röriga kapitel.
Väldigt konstiga uppgifter med summor jag inte riktigt förstår. Om man kollar i facit så finns det summor jag inte alls fattar var dom kommer från. Och fattar man inte det kan man ju inte lösa uppgiften :( Vet inte om jag är trög eller vad det är. Nääää :) Det är nog bara svårt :) Haha!
Nästan så jag längtar till på onsdag då jag får en ny uppgift att ta tag i.

Kottarna hade haft det bra på dagis igår, som vanligt :)
Det hade nog inte vart så många barn. Många som är sjuka nu :( Tur dom har varandra mina grabbar.

När jag hade hämtat dom så åkte vi hem och stekte på lite pytt i panna. Efter maten blev det bad för grabbarna innan läggdags.
Lillprinsen verkligen älskar att bada.
Jag sa till honom när vi va i köket: "Du kan gå upp till pappa i badrummet för vi ska bada." Han blev precis tokig :) Bara flinade och blev tokig :) Men han ville inte gå upp utan mej. Jag kunde inte gå upp riktigt då för slöfocken Storprins satt och åt fortfarande.

Men jag tog av han och bar upp honom så gick jag ner igen.
Storprinsen har de senaste dagarna vart sådär jobbig med kvällsmaten igen. Igår, till exempel, tog det honom en timme (!) att äta en liten portion med Pytt i panna. I lördags tog det lika lång tid med lunchen.
Jag bävar varje dag då vi ska äta. Tycker inte det är alls kul. Det är inte ens kul att laga mat längre när jag vet att han gör så.
Folk säger att dom äter när dom blir hungriga, men nej! Jag tror inte på det! På helgerna äter vi frukost kanske vid 8. Sen äter vi lunch 11,30-12 nånting. Men då krånglar han ju lika mycket. Han borde vara hungrig! Skulle jag låta han bestämma en dag över hur han fick äta, skulle han inte äta alls.
Blir så trött!

Nej nu är det färdiggnällt!

Nybadad Lillprins läser pappas tidning :)


Kommentarer
Tarja

Låt han vara hungrig en dag då. Bästa är att ta en helgdag när det inte är dagis eller annat. Ta fram frukost och låt honom sitta vid bordet med sin mat. Äter han så äter han, äter han inget så får han snällt vänta tills mattillfälle. Funkade klockrent på mina två. Mindre tjat från föräldrarna och barnen lär sig att mat får man när det dukas fram ;)

2013-02-21 08:09:58
URL: http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se



Jessica - Mamma till Max & Leo

Hmm, ja nåt måste jag göra. Är så less på det här så det inte är sant.. Igår hann Lillebror både äta och bada innan han var färdig med sin mat. Och att säga att han absolut inte får äta sin mat funkar inte heller :(
Man orkar ju inte tjata i en hel evighet heller..

2013-02-21 08:22:03
URL: http://lillafrokenkarlsson.blogg.se



Anders J

PS: Lösenordet på inlägget är "kaputtenplutten" :)

2013-02-22 21:19:50
URL: http://andersfrihamn.wordpress.com




Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0