har ingen aning

Nu ska vi se.. Vad har hänt det senaste då? Det har faktiskt inte hänt speciellt mycke i vanlig ordning, det gamla vanliga äta, jobba och sova..
Förra veckan gav jag mej på att jobba lite. Vilket jag kanske egentligen inte skulle gjort då jag knappt kan andas som det är just nu. Jag har åkt på något som heter luftvägsinflamation. Och det gott folk,det är inte skönt. Så ge er inte på att prova det. Jag va hos tant doktorn förra måndagen och fick en inhlator jag ska ta om det blir alldeles för svårt och andas. Sen fick jag även penicillin men den skulle jag inte börja med me en gång utan vänta ett par dagar. Jag började med den i torsdags. I måndags kände jag att det inte fungerade alls, ringde till vårdcentralen och fick en tid som igår. Jag blev sjuksiven i 5 dagar och ska fortsätta med penicillinen. Så jag känner mej som en hypokondriker som springer hos läkaren var o varannan dag, men det är inte enbart för min skull utan för den lill* jag bär på med. Är inte så bra att utsätta den för allt vad sjukdomar heter. Och dessutom vet jag att man är lättare mottaglig för sjukdommar när man är gravid. Men snart är det vår och då kommer det förhoppningsvis bli bättre. =) Optimist? Javisst! Hoppas kan man alltid göra.

Jag har snart gått halva tiden genom gaviditeten med. Den 24/1 har jag gått 20 veckor. Och som många säger, det syns knappt på mej att jag är gravid Och när folk hela tiden säger så, gör det att jag blir lite orolig.Men jag vet att man känner om det är nåt fel, och jag har inte känt nåt utöver det vanliga "magontet" jag har så då är det nog lugnt. Det återstår att se imorn iaf, då ska vi till Borås Ultraljuds Mottagning och göra ett andra ultraljud och kolla så att allt står rätt till med den lill* där inne. Tycker ändå det är lite knepigt med tanke på att vad jag vet så är det inte många andra som har fått göra 2 ultraljud så folk reagerar ganska konstigt när jag säger att vi ska göra ett till.. Men men dom har väl kanske bara haft otur?! Vad vet jag?

Nu ska jag nog fixa mej lite frukost..

Måste skicka iväg ett grattis till Conny & Fia som fick en liten Oskar den 5/1-09

Talk to you later

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0