110919

Ucsha, redan den 19:e september.. Tiden går sjukt fort nu.. Och nu är det faktiskt inte länge kvar tills lillbäbis finns här hos oss :) Jag längtar som en tok. Nog för att jag vet vad könet på den lille är, men att få veta hur den ser ut, hur den beter sej, hur Max kommer att bli som storebror och hur han kommer reagera överhuvudtaget på att han inte är ensam med mamma längre. Hur kommer allt det bli. Ska bli så spännande att ni inte anar :)
Nu känner jag bara press på att förbereda sakerna innan lillbäbis kommer. Men det är saker som jag har blivit förbjuden av Nicke att göra själv. Vi har en soffa i vårat sovrum som ska upp till Prinsens rum, men jag fick minsann inte hjälpa honom att bära den upp.. Även om jag just den dagen kände att jag hade klarat det. Men nej.. Och nu har han lovat bort sej till nästa helg då han ska hjälpa sin bror att städa den gamla lägenheten. Och det sa jag att jag inte ville vara med på.. Och 2 helger efter det är vi med uppbokade.. När ska vi hinna? Jag börjar få lite panik. Måste se till att sparka honom i röven känner jag. Men nu kom jag ju på en sak i skrivande stund, min bror och hans tjej kanske kommer hit på onsdag då hon kanske ska klippa mej. Så då kanske dom kan hjälpas åt att bära upp den :D Guuud vad smart jag är egentligen Haha! Så nu kände jag mej genast lite lugnare. Och mamma hon har tvättat alla bäbiskläderna så dom ska läggas i byrån dom med.. Så ja, nu blev jag betydligt mycket lugnare. Men det tråkiga är att bara gå här hemma och vänta på att det ska köra igång. För det är ungefär vad jag orkar med på dagarna. Jag sover som en kratta på nätterna vilket resulterar i att jag inte är så pigg på dagarna. Men när kvällarna kommer då är det precis som en energivåg kommer över mej och jag orkar göra massor. Men då vill jag ju inte göra det för då är ju pappa/sambo hemma med oss.. Ett dilemma detta gott folk.. Kan man anlita en hemhjälp? Nån frivillig? :)

Nääe, nu ska jag betala min mammas räkningar och göra mej redo för att hämta Prinsen sen åka till staden :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0