120221

Igår var vi hemifrån hela dagen. Vi åkte runt 9,30 tiden nånting och kom hem 16,00. Längesen jag var iväg så länge :) Och jag var helt slut när vi kom hem igen. Vi började lite lätt med fika hos fina Fia! Skulle hämta en fotogenlampa jag köpt av henne så vi passade givetvis på att dricka kaffe och tjöta skit med :) Haha!
Sen åkte vi för att plocka upp mormor för att sen bege oss till City Gross och handla :) Handlade det mesta inför dopet, men givetvis glömde jag lite granna men ska in på fredag till stan så får väl handla det sista då :)
Efter handlingen åkte vi med hem till mormor för lite fika :) Lillprinsen ville ju såååå gärna ha sin morotspuré :D
Storprinsen blev såååååå glad när han fick syn på sin mormor. Han skrek rakt ut "mojmoj" "titta mamma, mojmoj" Det är kärlek det!
Men å andra sidan blev han ledsen när vi skulle åka hem. Han sa att han ville stanna och nana hos mojmoj! Guuud vad det gjorde ont i hjärtat när jag sa till honom att det inte gick "/ Så vi fick försöka att få honom att förstå att motmor kommer till honom om 2 dagar. Och det gick ju bra. Han pratade massa om mormor i bilen innan han slocknade. Så utan tvekan älskar han verkligen sin mormor.

Väl hemma så skulle alla kassar bäras in, maten skulle packas upp, köttet skulle läggas i påsar och frysas, Lillprinsen ville ha mat, pannan skulle tändas igen "/ Puh säger jag bara. Kan det bara inte bli varmare ute så jag slipper elda så mycket! Gaahh!
När Nicke kom hem så åt vi lite och sen tog vi kvällen.
Lillprinsen har sovit hyfsat inatt. Han har väl skrikit till några gånger men inte så jag har behövt gå till han. Men jag har ju likt förbannat vaknat! Men jag har sovit bra mycket bättre än natten till igår.
Och jag kan inte förstå varför jag har så svårt att somna om efter det att Nicke åkt. Så återigen så gick jag upp innan han ens åkt idag. Men det är ganska skönt och komma upp i tid iofs. Finns inget värre än att vakna och få panik lver att man sovit för länge. Jag är hellre uppe tidigt och får massa gjort än och ligger och drar mej och inte få nånting gjort alls. För hur det än är, ligger man och drar sej för länge så blir man automatiskt mycket tröttare än om man går upp nästan direkt när man slagit upp ögonen.

Idag är det hemmadag som gäller. Tänkte jag skulle försöka dammtorka överallt och sen dammsuga. Om barnen tillåter det dvs :) Haha! Storprinsen hjälper ju dock gärna till :) Bara o ge han en trasa så torkar han där han tycker det behövs :D Sen får vi se hur ryggen mår, om den mår bra så tar vi och städar badrummet med så har jag absolut inga som helst måsten imorn. Utan kan ta det helt lugnt! Just det! Har inte tvättat på några dagar nu så det måste jag ju göra med "/ Nicke hade lagt dom sketnaste arbetsbyxorna jag sett i tvättstugan nu på morgonen! Vet inte hur jag ska göra med dom faktiskt! Men får väl försöka skaka av det värsta och sen köra dom i maskinen.

Ska försöka njuta av solen idag med :) Ska bli upp till +5 grader och massa soooooool :) Det gillar vi massor. Bara att hoppa i bikinin och sätta sej på altanen :) Eller..?
Nu hoppas vi att det är massa snö som tänkt försvinna under dagen :) Och imorn ska det regna så då försvinner en hel massa förhoppningsvis :)

Nä men ni får ha en wonderful dag! Och om nån är sugen på en kaffe så slå en plinga bara! :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0