2012-02-17

Blev inte så mycket röjande i Lillprinsens rum igår. Gjorde nåt mycket roligare, bakade bullar :) Så nu har vi fika hemma om nån kommer. Och det ska väl räcka ett tag då det blev över 80 stycken. Men jag har ju ett riktigt bullmonster här hemma som vräkte i sej 3 stycken efter maten :) Omtyckta skulle jag tro :) Gjorde dom med 3 olika "innehåll" några med Nutellakräm, några med vanilj och några hederliga kanelbullar :) Förra gången var det dom med Nutella i som var mest uppskattade :) Som vanligt fick Storprinsen slicka av slickepotten efter jag lagt ut Nutellan. Och han hade givetvis Nutella i hela ansiktet :) Sötnos.
Lillprinsen ville inte alls vara med på mina noter i går som sagt. När jag gett han mat efter jag satt degen på jäsning så somnade han i min famn (13,00), men han vaknade igen när jag la honom i sin säng. Typiskt när jag skulle baka ut degen. Men han fick allt sitta i gåstolen en stund och Storprinsen var där och busade med honom. När alla bullar låg under tävket för svalning så gav jag Lillprinsen lite mer mat (14,45) och hoppades han skulle sova iaf 2 timmar! Nä! 45 minuter! Summa sumarum, han sov 45 minuter från det att vi hämtade Storprinsen på dagis 11,45! Sen fick han sej ett bad och mat kl 19 sen sov han fram till klockan 6!
Nu är det ju så att Nestlé har bestämt sej för att göra om sina NAN-produkter! NAN 1 har alltid varit från nyfödd till 4 månader och NAN 2 från 4 månader och uppåt. Men nu är NAN 1 från nyfödd till 6 månader! Vilket då betyder att maten inte är lika tjock längre. Så jag undrar nu, kan det vara så att han inte är nöjd med maten..? För det var igår morse som vi började om med NAN 1! Och det var hela dan igår som han var onöjd! Så det får nog bli ett samtal till min BVC sköterska och fråga om jag kan blanda i lite 6-månaders mat. För detta klarar inte jag av kan jag säga. Jag hade ju fått in så bra rutin på hans sovning. Och det är sovandet som är det viktigaste just nu känner jag. Då Storprinsen behöver ha sin del av uppmärksamhet från sin mamma med :) Och givetvis får han det!

Och vad gäller 5 minutersmetoden som jag skrev om i förra inlägget så lägger jag det på hyllan ett tag. Han förstår nog inte innebörden av det hela och då är det ingen idé att fortsätta! Men det skumma med det hela är ju att efter han fått sin kvällsmat så är det bara att lägga honom även om han är vaken, och han somnar. Likadant är det på natten om han vaknar. Jag fattar inte alls! Vad är skillnaden? Vi har ju mörklagt vårat sovrum så gott det går.

Idag ska vi baka hallongrottor :) Förberedde degen igår så den har legat i kylen under natten :) Första gången jag gör de. Men de e ju samma som när jag gör dumlekakor :)
Måste iväg och handla för helgen med. Men iom att de regnade lite igår och det frusit under natten är jag rädd at de e snorhalt ute! Får ringa Nicke om en rapport :)

Annars blir det lugnt här! Har åter en maskin tvätt att tvätta och ett hus att värma. Så jag är inte sysslolös :) Men har alltid tid för en fika :P


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0